כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

קנצלרית גרמניה: אפעל לביטול איסור ברית המילה

קנצלרית גרמניה אנג'לה מרקל, מצהירה כי תפעל למען ביטול האיסור על עריכת ברית מילה • "חופש הדת הוא מרכיב עקרוני בחברה הדמוקרטית שלנו ואסור שיהיה ספק בענין זה"

ברית מילה. צילום: ארכיון
ברית מילה. צילום: ארכיון

במענה לפנייתו של מנכ"ל מרכז רבני אירופה ויו"ר איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופי הרב מנחם מרגולין, הצהירה קנצלרית גרמניה, אנג'לה מרקל כי תפעל לבטול את האיסור על ביצוע ברית מילה בתחומי גרמניה.

במכתב שהועבר באמצעות ד"ר רודולף תובסן מלשכת הקנצלרית נאמר כי: "ממשלת גרמניה רואה לפניה התחיבות מיוחדת בטפוח הדת והתרבות היהודית.

"קנצלרית גרמניה אסירת תודה על כך שהיהודים מצאו שוב מולדת בגרמניה. לכן ממשלת גרמניה מייחסת חשיבות רבה לבעיה זו, ועובדת באופן אינטנסיבי להגיע לפתרון נאות ומהיר בענין המילה מתוך מניעי דת. חופש הדת הוא מרכיב עקרוני בחברה הדמוקרטית שלנו ואסור שיהיה ספק בענין זה".

במקביל יזם איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופאי בחודש שעבר, דיון חירום בהשתתפות נציגי פרלמנט אירופאים ונציגי ארגונים יהודיים ומוסלמיים לדיון באיום על קיום ברית המילה בגרמניה ובשאר מדינות אירופה.

במסגרת ההחלטות האופרטיביות שהתקבלו בדיון החירום, לקחו על עצמם נציגי הפרלמנט האירופי לדווח לפרלמנט על הפגישה ועל תביעת הארגונים היהודיים והמוסלמים לתקן את החוקה האירופית והגרמנית באופן שתתיר את חופש הדת ללא הערמת קשיים שלא תותיר מקום לספק ולפסיקה מזדמנת של שופט כזה או אחר.

כמו כן הוחלט כי תאותר משפחה יהודית שיוולד לה בן זכר בימים הקרובים וזו תגיש בקשה לבית משפט בגרמניה בבקשה לקבל את אישורו לערוך ברית מילה על פי חופש הדת והחוקה האירופית.

הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה הגיב בסיפוק רב למכתב ואמר כי "אנו מתכוננים להמשיך במגעים עם כל המעורבים בנושא לשם הגעה לפיתרון הולם תוך זמן קצר".
ברית מילה אנגלה מרקל גרמניה אירופה חוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד