כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

עולי צרפת נגד ברקת: "ראש העיר מפלה אותנו"

קהילת עולי צרפת בבית וגן שבירושלים נערכת להפגנה נגד ראש העיר • לתלמידיה אין היכן ללמוד והעיריה מסרבת לפנות מבנה לטובתם • "כך מקבלים פני עולים?"

צילום אילוסטרציה. צילום: יעקב כהן
צילום אילוסטרציה. צילום: יעקב כהן

"350 ילדים ברחוב", זו הכותרת של מאבק שנפתח היום (א), נגד עיריית ירושלים, בגין אפליה כלפי ילדי הקהילה בשכונת בית וגן בירושלים

מאות אנשי קהילת עולי צרפת פותחים במאבק נגד ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לאחר שעם פתיחת שנת הלימודים כ-350 מילדי הקהילה בגילאי גן ובית ספר יסודי, נותרו ללא מבנה תקני ללימודים.

בלית ברירה הינם עומדים ללמוד בבית הכנסת השכונתי, בבתי המורים ובגינה הציבורית בשכונה.

ההורים דורשים מניר ברקת, כי יעשה אופטימיזציה של מבני החינוך בבית וגן בהתאם לנתונים הדמוגרפיים הנוכחיים והעתידיים בשכונה וכי יפנה מהשכונה את בית ספר נווה עציון בנות, אשר בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית במספר התלמידות במקום וכיום לומדים בו פחות מ-200 תלמידות. רובן ככולן אינן תושבות השכונה אלא מובאות לבית הספר בהסעות.

אתמול התכנסה הנהלת הקהילה, ההורים והנהלת מוסדות "תולדות ניסים" והחליטו להקים מטה פעולה מרכזי.

המטה קיבל את ההחלטות הבאות: יתקיימו סדרת הפגנות המוניות בכיכר ספרא ובמקומות נוספים; תוחתם עצומה מאת חברי המועצה, ברי הכנסת ושרים במטרה לסייע להם במאבק; תתקיים פניה לקהילה היהודית בצרפת על מנת ללחוץ על ראש העיר בנושא; תתקיים פניה לראש הממשלה, שר החינוך, שר הפנים, הרב אליהו ישי, לבחון הפעלת סנקציות על עיריית ירושלים בשל הקדשת נכס עירוני לבי"ס המשרת תלמידים מחוץ לאותה שכונה על חשבון תלמידי שכונה הסובלת ממצוקת כיתות.

צעדים נוספים: הועד יזום דיונים בועדות הכנסת: ועדת הכספים, ועדת הפנים, ועדת החינוך או ועדות אחרות לבדוק תקינות פעילות העירייה ולמחות על אופן פעילותה של עיריית ירושלים והעומד בראשה; הוועד יגייס משאבים נוספים על מנת לנהל מערכה משפטית מקיפה נגד עיריית ירושלים ומנח"י, וכבר גויסו עורכי דין המכינים עתירה לבית המשפט נגד עיריית ירושלים; ינוהל קמפיין ציבורי רחב היקף באמצעות פרסום בכלי התקשורת, מודעות רחוב ופעילויות הסברה נוספות. לשם כך אף נשכר צוות המתמחה בייעוץ תקשורתי וניהול משברים.

כבר השבוע יצאו הילדים להפגנה המונית בשכונה, ואמש התכנסו אלפי ההורים בעצרת תפילה ומחאה. אלפי המשפחות אף יחתמו על עצומה המונית שתישלח לראש העיר, שר החינוך ולאישים נוספים.

יו"ר ועד ההורים, הרב חיים ביז'אוי מוסר כי מדובר בעוול, "אף אחד לא מצליח להבין את ההיגיון של עיריית ירושלים. יש כאן קבוצה גדלה והולכת של עולים חדשים שמגיעים מצרפת, במקום לקבל אותם במאור פנים, לאפשר לילדים לימוד בתנאים סבירים, מעניקים מבנה לבית ספר אליו משנעים מכל רחבי העיר תלמידות על מנת לקיים הנשמה מלאכותית במקום להקצות אותו לתושבי השכונה. לא חסר איפה לשכן בתי ספר בדרום מערב העיר", אומר ביז'אוי "יש בדרום מערב העיר מבנים ריקים כמו דנמרק וכדומה. אף אחד לא מבין את חוסר ההיגיון של העירייה שמביאה תלמידים מחוץ לבית וגן בשכונה הסובלת ממצוקת כיתות קשה וחריפה".

תגובת עיריית ירושלים טרם התקבלה ותפורסם כאשר תתקבל.
ברקת בית ספר בית וגן עירייה מבנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד