כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הפרקליטות תסגור תיק השוחד נגד אריאל שרון ובניו

אחת הסיבות לסגירת התיק: החשוד המרכזי בלקיחת השוחד, ראש הממשלה לשעבר, אינו כשיר לעמוד לדין • משרד המשפטים: "טרם התקבלה החלטה בתיק"

לא כשיר. אריאל שרון. צילום: ארכיון
לא כשיר. אריאל שרון. צילום: ארכיון

פרקליטות המדינה מתכוונת לסגור בקרוב מחוסר ראיות את התיק הנוגע לאחת הפרשות המסעירות בישראל בעשור החולף: החשדות שייחסו לאריאל שרון - קבלת שוחד של מיליוני דולרים לראש הממשלה לשעבר ולבניו במה שכונה 'פרשת סיריל קרן', כך מדווח 'הארץ'.

לפני יותר משנה המליץ צוות חקירה מיוחד של היחידה הארצית לחקירות הונאה בראשות ניצב-משנה בדימוס נחום לוי לפרקליטות להעמיד לדין את גלעד ועומרי שרון, בחשד לתיווך לשוחד של מיליונים. בחודשים האחרונים התבקשה פרקליטה במחוז ת"א לבחון את חומר הראיות הרב.

הבוקר חושף העיתונאי גידי וייץ מ'הארץ', כי המלצת הפרקליטה, עו"ד נעה תבור, היא לסגור את התיק מחוסר ראיות מספיקות. אחת הסיבות לסגירת התיק היא שהחשוד המרכזי בלקיחת השוחד, אריאל שרון, אינו כשיר כלל לעמוד לדין. באחרונה התקיימו כמה ישיבות בעניין בלשכתו של פרקליט המדינה, משה לדור.

היועץ המשפטי לממשלה הקודם, מני מזוז, אמר ערב פרישתו מהתפקיד כי החליט בשנים הארוכות שבהן התיק נחקר שלא לסגור אותו, כיוון ש"החשדות הנחקרים הם חמורים ביותר והאינטרס הציבורי רב".

ערב פרישתו מהתפקיד, ביקש מזוז להכריע בתיק, אולם הוא לא הספיק וההכרעה עברה ליורשו, עו"ד יהודה וינשטיין, שאמור למסור אותה בקרוב.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה ל'הארץ': "טרם התקבלה החלטה בתיק. כל פרסום הוא באחריות המפרסם בלבד".

קישורים:
לסיפור המלא של פרשת 'פרשת סיריל קרן'
סיריל קרן אריאל שרון שוחד יהודה וינשטיין פרקליטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד