כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מיכאל שניצלר תוקף החינוך החרדי: דוחים ומרחקים

מיכאל שניצלר, זמר ואיש חינוך, זועם על מערכת החינוך: "אצל החבר'ה הללו, מה שעושים לעולם לא טוב. אם אתה רוצה ללמוד - ירחקו אותך. אבל אם תתרחק - ירצו לקרב אותך"

מוסר נוקב. שניצלר
מוסר נוקב. שניצלר

מיכאל שניצלר, זמר ואיש חינוך, זועם על מערכת החינוך. בקלטת שהפיץ ברשת הוא מבקש:

"כל גולשי הרשת, את זה תעבירו לכל בלוג אפשרי בשמי, שכל אחד ישמע.

"שתי נקודות עם כלל ישראל של ימינו: בחור או בחורה שנראים טוב כי הקב"ה חנן אותם בטוב מראה והם רוצים להכנס לישיבה, שום דבר שבעולם לא יסייע להם בעניין. לכן אני אומר להם: תהיו לדוגמא, התרחקו! כאן לא יקרבו אתכם ולא יקבלו אתכם. אם תסירו את פאותיכם ותסעו למקומות אחרים, תגדלו שיער ראשכם פרא - אז כולם יקרבוכם, תקבלו אהבה ויקראו לכם 'בואו לכאן' - 'לפחות לשבת'...

"הדבר השני הוא שצריך כל הורה לקבל החלטה: לא רוצים את ילדיי? בסדר! לרשום אותם למוסדות החינוך הכללי (הלימוד הציבורי בארה"ב אסור בשיתוף סממן דתי מכל סוג שהוא, אף לא מזוזות בפתחי הכתות - ש.ק.) עד שהרשעות הזו לא תיפסק.



"כשבן נעורים חפץ ללמוד תורה, אז הוא חייב להיות במסגרת יום שלם. אם הוא בוחר להפסיק את לימודיו - לפתע יצוצו כל אישי החינוך וקרוביו ויפעלו בכל כוחם לשכנעו שילמד לכל הפחות סעיף אחד בשולחן ערוך... אבל אם מבקש הוא ללמוד חצי יום או כמה שיעורים - דוחים ומרחקים אותו.

"אצל החבר'ה הללו, מה שעושים הרי לעולם לא טוב, אז אם אתה רוצה ללמוד ירחקו אותך - אבל אם תתרחק - ירצו לקרב אותך. ככה זה כמו בכבוד. הרודף אחר הכבוד הכבוד בורח הימנו והבורח מהכבוד - הכבוד רודף אחריו. היהדות שלהם היא לשתות דם יהודי".
מיכאל שניצלר חינוך מוסר קירוב נוער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד