כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

אלימות ומעצר רב ותלמידיו • פתיחת שנת הלימודים בחדרה

המאבק בין עיריית חדרה לישיבה לנושרים • רב מקומי ושלושה מתלמידיו עוכבו לחקירה בחשד לגרימת נזק והפרעה לתלמידות 'בית יעקב' • צפו בצו המניעה

שער בית הספר לאחר ההשחתה
שער בית הספר לאחר ההשחתה

דרמה הבוקר (ב') בעיר חדרה: רב מקומי ושלושה מתלמידיו עוכבו לחקירה על ידי המשטרה בחשד כי הגיעו למבנה בית ספר, גרמו נזק לרכוש ומנעו מתלמידות להיכנס אליו.

בסיום הסאגה, הוצבו במקום מאבטחים כדי לאבטח את המשך יום הלימודים הראשון של השנה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מדובר בהתפתחות נוספת בסכסוך שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' בין עמותת 'נתיב אור', המפעילה ישיבה לנושרים בעיר לבין עיריית חדרה, סביב מבנה הממוקם בשכונת בית אליעזר.

עוד בנושא:
ומי זרק את הנוער הנושר לרחוב? הקהילה החרדית

הבוקר (ב), עם פתיחת שנת הלימודים, הגיעו תלמידות 'בית יעקב' כדי להתחיל את הלימודים.

לטענת העירייה, כמה מאנשי העמותה, בליווי אנשים נוספים, זרעו הרס רב במבנה בית הספר תוך שהם מנעו את כניסתם לתוך הלימודים מה שהצריך את התערבותה של המשטרה והעירייה.

במשטרה עיכבו לחקירה 4 בני אדם.

עו"ד אלעד הלוי, המייצג את העמותה, הכחיש את הטענות. "העירייה הגיעה הבוקר בכוחות כבדים יחד עם נציגי הקהילה החרדית", הוא אמר ל'בחדרי חרדים'. "הם נהגו באלימות חזקה כלפי הלקוחות שלי ובידינו תיעוד של כל התקרית המצערת הזו ואנחנו מקווים שהכל עניין של מספר שעות עד שהדברים יתבהרו".

בתוך כך, אתמול הוציא בית הדין 'זכרון מאיר' בראשות הגר"ש וואזנר צו מניעה נגד העירייה ונגד כניסתן של תלמידות בית הספר 'בית יעקב', "מאחר שלטענת התובעים, חברי הנהלת עמותת נתיב אור חדרה ע"י הר"ר אביאל רבינסקי, הינכם עומדים לפתוח את שנת הלימודים הבעל"ט תשע"ג במבנה נתיב אור רח' יגאל חדרה, והמקום מוחזק ומופעל בידי עמותת נתיב אור חדרה שנים רבות, לכן עליכם להקפיא מיידית את פתיחת שנת הלימודים במקום הנ"ל ואין רשות לכם או לשום גורם אחר (כולל מורים/ת) לפתוח את שנת הלימודים או להיכנס לשטח במקום הנ"ל עד לבירור הנושא בבית הדין".

יצוין, כי הדיון נקבע להערב בשעה 18:15.

בתגובה לכך, הגיעו אנשי 'בית יעקב' לבית דינו של הגר"ש וואזנר, שם טענו כי צו המניעה הוצא בחטף.

במכתב שנחשף כאן לראשונה, הוסר צו המניעה על דעתו של בית הדין זאת לאחר שאנשי בית הספר קיבלו על עצמם את מרותו של בית הדין.











חדרה נתיב אור בית ספר מבנה חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד