כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הגראי"ל: "עדיף לעבוד כגננת מאשר בהיי-טק" • בלעדי

על שולחנו של הגראי"ל שטיינמן הונחו השבוע שאלות הקשורות לעמל כפיה של האישה החרדית • האם לעבוד עד אחר הצהריים? "עדיף שלא, כל כבודה בת מלך פנימה, ויש עניין להיות עם הילדים בבית" • במה עדיף לעבוד - בהוראה, בגן או במחשבים? "צריך להעדיף עבודה הקשורה ליידישקייט"

כל כבודה. הגראי"ל שטיינמן
כל כבודה. הגראי"ל שטיינמן

עם פתיחת שנת הלימודים, עלו על שולחנו של הגראי"ל שטיינמן שאלות הקשורות לעבודת האשה החרדית.

'בחדרי חרדים' ליקט כמה פנינים מבני הבית ברחוב חזון-איש 5.

הגראי"ל נשאל: האם אפשר לעבוד בעבודה המסתיימת רק אחר הצהריים, או עדיף שהאישה תעבוד במקום ששעות העבודה מסתיימות מוקדם ואפשר לחזור הביתה בצהריים, כדי להיות עם הילדים.

השיב הגראי"ל: עדיף שתהיה בצהריים בבית! עצם היעדרותה מהבית זה חסרון. מה שהאמא לא נמצאת בבית, זה לא טוב. ובכלל, הרי כל כבודה בת מלך פנימה".

וחידד הגראי"ל שעל האמא לגדל את צאצאיה ביידישקייט, אם זה באמירת ברכה על כל דבר, וכן כל דבר שבקדושה, "וזה נוגע בעיקר בגילאים הצעירים".

שאלה נוספת שהופנתה להגראי"ל הייתה: האם להעדיף עבודה בהוראה או פרנסה מכניסה בתחום המחשבים?

הגראי"ל קבע כי יש להעדיף עבודה בהוראה. "היות ועוסקים 'ברוחניות', וכאשר עוסקת ברוחניות, הראש שקוע יותר ברוחניות, מה שאין כן בעבודות מחשבים וכדומה - אין לה כל שייכות לרוחניות".

כשנשאל אם להמשיך בעבודה כגננת, עבודה שהטירחה בה גדולה, או לעבור לעבוד במחשבים - השיב: "אם אפשר, צריך להעדיף עבודה הקשורה ברוחניות, וגננת מחדירה יידישקייט בילדים, מה שאין כן עבודות חולין, שאין בהם שייכות לרוחניות כלל".
הגראי''ל שטינמן הוראה מחשבים צהריים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד