כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שנת הלימודים נפתחה. מתנדבי אור ירוק קיימו פעילות בכ-800 מוקדים

במסגרת הפעילות חילקו מתנדבי "אור ירוק", חומרי הסברה בנושא זהירות בדרכים, סוכריות, בלונים ודף פעילות מיוחד בנושא בטיחות בדרכים, מתנת עיתון "אצבעוני"

שנת הלימודים נפתחה. מתנדבי אור ירוק קיימו פעילות בכ-800 מוקדים

מתנדבי עמותת אור ירוק בכל רחבי הארץ, התפרסו החל מהבוקר, בכ-800 מוקדים ומוסדות חינוך ובמהלכן ביצעו פעילויות וחילקו חומרי הסברה בנושא בטיחות בדרכים, בקרב ילדים. מתנדבי אור ירוק והחברה למתנס"ים-תנועת של"ם בתכנית "זה"ב בגן", קיבלו את פני הילדים בגנים בחיוך וחילקו להורים חומרי הסברה בנושא זהירות בדרכים. במהלך שנת הלימודים, המתנדבים יגיעו מדי שבוע לגני הילדים ויעבירו לילדים תכנים בנושא זהירות בדרכים, בדרך חווייתית של עבודות יצירה, שירים ומשחקים.

מתנדבי מועדוני אור ירוק ותנועת של"ם-החברה למתנס"ים, ביצעו פעילות הסברתית בכ-100 מוסדות חינוך ובתי ספר. המתנדבים תלו שלטים בנושא בטיחות בדרכים וחילקו להורים חומרי הסברה, שעסקו בנושא מהירות, הסחת דעת חגורות בטיחות, רכיבה בטוחה והליכה בטוחה. במסגרת שיתוף פעולה עם העיתון "אצבעוני", קיבלו הילדים דפי צביעה ומבוכים העוסקים בהתנהגות בטוחה בכבישים.

בכ-100 בתי ספר שבהן מופעלת תכנית "סע לשלום", פתחו הבוקר את השנה וההורים המתנדבים המתינו לכלי הרכב בשער בית הספר, הורידו את הילדים בבטחה וחילקו להורים חומרי הסברה בנושא הורדה בטוחה מהרכב ופרטים להצטרפות לתכנית. כ-100 בתי ספר מרשת "אורט" ו"עמל" ציינו את פתיחת שנת הלימודים עם דגש על הזהירות בדרכים. בבתי הספר נתלו שלטים העוסקים בבטיחות בדרכים. מתנדבי אור ירוק קישטו את מוסדות החינוך בשלטים המדגישים את הזהירות בדרכים וחילקו סוכריות, מתנת חברת "מ.ל.מ מרכז לשיווק ממתקים בע"מ".

ילדים מוגדרים כאוכלוסיה פגיעה ושיעור היפגעותם מהווה את אחת מבעיות הבטיחות העיקריות, של מדינת ישראל. מדי שנה, נהרגים כ-41 ילדים בממוצע בתאונות דרכים ונפגעים כ-3650. מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון מבין המדינות המתקדמות, בחלקם של הילדים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים. ילדים מהווים כרבע מנוסעי כלי הרכב שנפגעו בתאונת דרכים ו כ-50% מהילדים נפגעים בתוך העיר.

עמותת אור ירוק: "ניתן לצמצם את היפגעות הילדים על ידי שילוב כוחות של הרשויות המקומיות, בתי הספר וההורים. כדי לצמצם את היפגעות הילדים יש לבחור במסלול בטוח ולתרגל עם הילדים הליכה וחציית כביש בטוחה. על הרשויות לוודא כי סביבת בית הספר בטוחה לתלמידים ועל ההורים מוטלת האחריות לנהוג במהירות נמוכה בסביבת מוסדות חינוך.

עמותת "אור ירוק" מאחלת שנת לימודים בטוחה לכל ילדי ישראל".





















אור ירוק בית ספר מתנדבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד