י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרצו ללשכת ראש העיר וזעקו: "איך תסתכלו בעיני הילדות?"

כ-150 הורים לתלמידות 'בית יעקב' באלעד התעמתו עם מאבטחים ופרצו ללשכת ראש העיר: אין מבנים בבית הספר • "העירייה לא מתפקדת" • העירייה: עוד שבוע נסדר • צפו בוידאו

ההורים פורצים לבניין. צילום: מתוך הוידאו
ההורים פורצים לבניין. צילום: מתוך הוידאו



דרמה בעיר אלעד: כ-150 הורים לתלמידות בית הספר 'בית יעקב' פרצו בצהריים ללשכת ראש העיר, יצחק עידן. זאת, לאחר שלטענתם סדרת הבטחות כי העירייה תסדיר עבורם מבנה מסודר לתחילת שנת הלימודים - לא קוימה.

אמש (א') השתתפו ההורים באסיפה, יחד עם מנהלת בית הספר, שאמרה להם: "כנראה שהבטחות לחוד ומעשים לחוד. לא סידרו לנו בעירייה את המבנים ואת שאר ההבטחות שנתנו לנו, כבר לפני מספר חודשים, ולכן שנת הלימודים החדשה לא תפתח כסדרה".

ההורים הרגישו אובדי עצות, ובתגובה סמוך לשעה 13:00, הם הגיעו לבניין העירייה, כדי למחות נגד ראש העיר. "כבר בכניסה עמדו מאבטחים שמנעו את הכניסה שלנו", מספר יהודה גליק, אחד ההורים, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "הבנו כי אם לא נעמוד על דרישותינו, לאף אחד זה לא יזיז".

ההורים נשאו שלטים נגד העירייה. "איך תסתכלו בעיניים של הילדות?", נכתב באחד מהם. שלטים אחרים נשאו את הסיסמא: "צביקה כהן, סליחה!", כשכוונתם לצביקה כהן, מי שכיהן כראש העיר לפני עידן.



רק כעבור מספר דקות, לאחר עימות שהתנהל עם המאבטחים והמשטרה, הצליחה קבוצת הורים לפרוץ אל תוך בניין העירייה. "עברנו מספר דלתות עד שהגענו ללשכת ראש העיר, שהסכים בטוב לבו לשבת ולדבר איתנו", אומר גליק. "הם הודו שנעשו טעויות, אך לא נאמרו שם דברים ברורים לגבי העתיד. התשובות של ראש העיר וממלא מקומו, זעליג אורלנסקי, לא סיפקו אותנו".

לדברי הורה אחר, "במידה ויהיה צורך, נביא את הבנות עצמן ללשכת ראש העיר, כדי שילמדו שם".

"ראש העיר מנותק מהמציאות"

חבר מועצה העיר, משה ברדוגו, כאב היום את כאבן של 150 המשפחות שהגיעו להפגין. "העירייה לא מתפקדת. המקרה של בית יעקב זה רק קוצו של יוד. במשך 10 שנים לא הייתה פתיחת שנת לימודים כזו נוראה בעיר". לדבריו, "זו פשיטת רגל עבור העיר. ראש העיר כנראה לא חי באלעד והוא מנותק מהמציאות. החל מחודש שבט הפניתי שאלות וזכיתי לתגובות מהסוג: 'יהיה בסדר'. כנראה שהוא עבד על כולנו".

מהעירייה נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בבית הספר בית יעקב וינברג היו 3 כיתות לימוד (יבילים) שהיו יכולות להכיל רק כ-26 בנות בכיתה, ומאחר והרישום היה כ-40 בנות בכל כיתה, היה צורך להחליף את הכיתות לכיתות גדולות יותר, כדי שיוכלו להכיל את כל התלמידות.

"עיריית אלעד ביקשה את עזרת משרד החינוך בהחלפת הכיתות (יבילים). בגלל סיבות שתלויות במשרד החינוך ולא בעיריית אלעד, ההרשאות לכיתות ניתנו בזמן מאוד מאוחר, אי לכך התעכבו הכיתות ויגיעו רק כשבוע לאחר פתיחת שנת הלימודים.

"בדין ודברים שהיו בין עיריית אלעד לבין מרכז החינוך העצמאי, אמרו ראשי החינוך העצמאי (הרב בוימל) שיפתחו את שנת הלימודים על אף הדוחק בכיתות, ולאחר כשבוע הכיתות יהיו מרווחות. היות והסיכום היה מאוחר בלילה, לא היתה אפשרות להודיע לכל הורי התלמידות שאכן יש פתרון, והכנות יכולות להגיע לבית הספר.

"לכן בית הספר בית יעקב וינברג שכבר פתח את שנת הלימודים ביום ראשון אחר הצהרים, ימשיכו הבנות להגיע רק ביום שלישי, היות וביום שני לא היה ניתן להודיע להורים.

"בית הספר בית יעקב אטינגר הספיקו להודיע להורים ופתחו את שנת הלימודים ביום שני אחה"צ, וביום שלישי הלימודים יפתחו בבוקר כרגיל".
אלעד יצחק עידן בית יעקב בית ספר כיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד