ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

תלמיד פוניבז' יצר את 'שטיסל': סדרה על חרדים

בימים אלו מצולמת 'שטיסל' - סדרה חדשה שעלילתה מתרחשת בשכונת גאולה, בהשתתפות מאות ניצבים חרדיים • אחד משני יוצרי הסדרה הוא יהונתן אינדורסקי, יוצא ישיבת פוניבז' ובוגר בית הספר לקולנוע 'סם שפיגל', שכבר יצר סרטים שעסקו בעולם החרדי וזכו לשבחים רבים

סט הצילומים. באדיבות: יוסי הופמן
סט הצילומים. באדיבות: יוסי הופמן



בשכונת גאולה, שנות האלפיים, בדירה קטנה עם מרפסת המשקיפה לרחוב החרדי השוקק בירושלים, גר עקיבא שטיסל, רווק חרדי עם נפש פיוטית, יחד עם אביו, שולם. מאז שנפטרה דבורה, אם המשפחה, הם הפכו להיות מעין שותפים לדירה, חולקים הומור ציני וחיפוש אחר מעט אהבה וחום אימהי בעולמנו הקר.

זהו לא סיפור אמיתי. זהו חלק מתסריט עליו עמלו חודשים ארוכים אורי אלון ויהונתן אינדורסקי, המצולם בימים אלו לסדרה חדשה שתעלה ב-yes במהלך 2013. הצילומים עצמם מתבצעים בתוך השכונות החרדיות בירושלים ובבני-ברק, ובמקביל גם במרכז תל-אביב ובערים נוספות.

בין שורת השחקנים המוכרים מאוד בתעשייה הישראלית, חלקם אפילו בתעשייה העולמית ניתן למצוא את שמותם של ד'בלה גליקמן, מיכאל אלוני, אילת זורר, זוהר שטראוס, נטע ריסקין, אורלי זילברשץ ועוד.

מיכאל אלוני יגלם את עקיבא שטיסל, אמן חרדי צעיר הצמא לאהבה. בשל גילו המבוגר יחסית, 26, הוא נחשב לרווק מזדקן.

ד'בלה גליקמן יגלם את שולם שטיסל , אלמן חרדי בן 61, אביו של עקיבא. לאחר שכבר חיתן את הרוב הניכר של ילדיו וחשב שכבר סיים את פרק "צער גידול בנים", הוא מתמודד עם חיפושיו של עקיבא, בן הזקונים, שהגיע לגילו המופלג, 26, בלי להקים בית.

איילת זורר תגלם את דמותה של אלישבע, חרדית, שהתאלמנה פעמיים, שעקיבא מבקש להשתדך עמה.

"רוצים להשיג את התוצאה הכי אותנטית"

בניגוד לשחקנים המרכזיים בסדרה שנאלצים, ככל הנראה, בכל פעם מחדש כשהם על סט הצילומים להיכנס אל תוך הדמות החרדית, נוטלים בה חלק גם מאות אברכים ובחורים מהמגזר הליטאי והחסידי, המגיעים לצילומי הסט בבגדיהם האותנטיים.

הם אמנם נוטלים חלק מזערי בסדרה, בשל היותם רק 'ניצבים', אך עצם גיוסם לתפקיד מול מצלמות הוא כבר נקודה מפתיעה, היוצרת אמינות לסדרה.

רותם רביב, עוזר במאי שלישי, ואחראי על ליהוק הניצבים, אומר ל'בחדרי חרדים': "הסדרה מתרחשת בתוך העולם החרדי, באזורי מאה שערים, ולכן כדי להשיג את התוצאה הכי אותנטית, היה חשוב להפקה שנלהק שחקנים וניצבים חרדים".

אחד משני יוצרי הסדרה, יהונתן אינדורסקי, הוא יוצא ישיבת פוניבז' ובוגר בית הספר לקולנוע 'סם שפיגל'. בעבר שימש ככתב בשבועון החרדי 'בקהילה'. כקולנוען כבר יצר סרטים שעסקו בעולם החרדי וזכו לשבחים רבים.

מפיקים: דקלה ברקאי ויונתן ארוך.

בית הפקה: אבוט ברקאי הפקות וטליסמה הפקות

יוצרים ותסריטאים: אורי אלון ויהונתן אינדורסקי

במאי: אלון זינגמן (במאי סרט הקולנוע בין השמשות)

הסדרה מיועדת לעלות לשידור בyes במהלך 2013.
סדרה חרדים יוני אינדורסקי שטיסל אורי אלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד