י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יהודי גרמניה נגד ישי ומצגר: "התערבותכם גורמת נזק"

נשיא הקהילה היהודית בגרמניה תוקף את השר אלי ישי ואת הרב הראשי הגר"י מצגר על התערבותם בנושא איסור המילה • ישי בתגובה: "אמשיך לפעול למען העם היהודי"

אלי ישי, צילום: יעקב כהן
אלי ישי, צילום: יעקב כהן

משרד החוץ והקהילה היהודית המקומית בגרמניה, מבקרים את התערבותם של שר הפנים אלי ישי והרב הראשי לישראל יונה מצגר בסוגיית האיסור על ברית המילה בגרמניה.

נשיא הקהילה היהודית בגרמניה, ד"ר דיטר גראומן, מתח ביקורת על קריאתו של ישי לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל להתערב בסוגייה, ועל ביקורו של הרב מצגר בגרמניה בשבוע שעבר, במהלכו קיים פגישות שעסקו בנושא.

"אנו מוטרדים מהעובדה שהשר ישי לא חשב להתעדכן בפרטים, האם נחוצה התערבותו והאם היא מועילה", כתב גראומן לשגריר ישראל בברלין, יעקב הדס. "אין צורך להוסיף - היא לא מועילה".

לדברי גראומן, ישי בחר "להתעלם מהעובדה שהקנצלרית נקטה עמדה ברורה התומכת בזכות לקיים ברית מילה".

באשר לביקור הגר"י מצגר מאשים גראומן כי הוא קיים פגישות עם הדרגים הבכירים ביותר במדינה, מבלי ליידע את הקהילה היהודית והמוסדות הרבניים במדינה או להתייעץ עמם.

"זו דוגמה שלא נראתה כמוה להתערבות בנושאים דתיים ופוליטיים של קהילה יהודית עצמאית מחוץ לישראל.

בהתייחס להמלצת הרב מצגר לפיה המוהלים בגרמניה יוכשרו על ידי רופאים גרמנים, כתב נשיא הקהילה: "היא מטילה ספק בהכשרת המוהלים".

"מעורבותם של שר הפנים והרב הראשי הועילו במעט, אם לא לומר שהיו לא יעילים, הם הזיקו לדיון בצורה שאינה הכרחית והובילו לחוסר בטחון נוסף". מסכם גראומן.

מקור במשרד החוץ אמר ל'מעריב': "הקהילה היהודית בגרמניה מובילה מספר מהלכים, ציבוריים ודיסקרטיים, במישור הפוליטי, המשפטי והחקיקתי, המהלכים האלה מבשילים, ואז לפתע מתפרצים לזירה גורמים כמו השר ישי או מצגר שלא מבינים את הזירה המקומית ואת הכללים, עושים רעש גדול וגורמים לנזק למהלכים הקיימים".

בתגובה מסר שר הפנים אלי ישי: "עניין ברית המילה זה לא עניין של קהילה אחת. אמשיך לפעול למען העם היהודי". הרב מצגר מסר בתגובה: "לא התערבתי בפוליטיקות פנימיות בתוך קהילת יהודי גרמניה. הוזמנתי על ידי הקהילה בברלין".
מילה גרמניה הרב יונה מצגר אלי ישי נזק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד