י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בעוד שבוע: צה"ל ישלח צווי גיוס לכ-7,500 חרדים

השינוי: יידרשו לעבור מסלול כמו המיועדים לגיוס האחרים, במקום חתימה בהליך מהיר על טפסי דחיית שירות • הסיכוי המעשי שהצבא יאכוף את הגיוס נראה קלוש

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

צה"ל יחל לזמן צעירים חרדים בני 18-17 להתייצב בלשכות הגיוס, בהליך דומה למדי לזימון מתגייסים מן המניין, בעקבות תפוגתו של חוק טל ולאחר שהממשלה לא הצליחה למצוא לו הסדר חלופי.

בתחילת ספטמבר ישוגרו צווי ההתייצבות (המכונים "צו ראשון") לכ-7,500 חרדים הכלולים בשנתון הגיוס של 2013. עם זאת, הסיכוי המעשי שהצבא יאכוף לבסוף את הגיוס על תלמידי הישיבות החרדים נראה בינתיים קלוש. כך מדווח 'הארץ'.

בשנתון הגיוס 2013 יהיו החרדים כ-13% מהגברים חייבי הגיוס. כיום רובם המכריע אינם מתגייסים, ורק כ-30% משרתים לבסוף בצבא או במסלול השירות האזרחי. עד היום, כחלק מהסדר דחיית השירות הקודם והסדר חוק טל שבא בעקבותיו, היו החרדים מתייצבים בלשכות רק כדי לחתום בהליך מהיר על טופסי דחיית שירות.

כעת, לפחות בשלב ראשון, הם יידרשו לעבור מסלול כמו המיועדים לגיוס האחרים. צווי התייצבות ראשונים ללשכות כבר מוצאים מאז אמצע אוגוסט. בתחילת ספטמבר יישלחו על פי התכנון צווים לכל החרדים בני שנתון הגיוס הבא.

דובר צה"ל מסר בתגובה לפניית 'הארץ': "בהתאם להחלטת בג"ץ ולהנחיות שר הביטחון, צה"ל יפעל על פי חוק שירות הביטחון לגיוס כלל האוכלוסייה, בכפוף למדיניות הגיוס כפי שתיקבע ולאחר שתאושר על ידי הדרג המדיני. מדיניות זו טרם אושרה, ולכן טרם נקבע אופן גיוס האוכלוסייה החרדית".
,
גיוס צה''ל דחייה חוק טל צו ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד