ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

חוזרים לקבר יוסף • האדמו"ר מויז'ניץ בשכם

45 שנה לאחר ביקורם של ה'אמרי חיים' וה'ישועות משה' מויז'ניץ, חזר האדמו"ר המכהן לקבר יוסף • הוא קבע מזוזה וניגן תפילות הימים הנוראים • וידאו, גלריה וסיקור

האדמו"ר בקבר יוסף. צילומים: מאיר ברכיה - מועצה אזורית שומרון
האדמו"ר בקבר יוסף. צילומים: מאיר ברכיה - מועצה אזורית שומרון



האדמו"ר מויז'ניץ הגיע אמש (ב') לשומרון בראש קבוצה של רבנים, נכבדים וחסידים.

זהו הביקור הראשון מסוגו מזה כארבעים וחמש שנה, אז הגיע האדמו"ר ה"אמרי חיים" מויזניץ לסיור עם בנו האדמו"ר מויזניץ זצ"ל (שנפטר לפני כחצי שנה) באזור בו קיים היום הישוב אלון מורה, נחל תרצה וקבר יוסף.

הביקור המיוחד, בליווי ובאבטחת כוחות צה"ל, אורגן ע"י היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון שהביאה לקבר יוסף בשנה וחצי האחרונה למעלה מעשרה שרים, וכן אדמו"רים ורבנים רבים, אולם במועצה רואים בביקור ההיסטורי והמרגש את שיא הביקורים בקבר יוסף, מאז שופץ המקום ונבנתה מחדש המצבה ע"י מועצת השומרון וקציני וחיילי צה"ל לפני כשנה וחצי.

קודם לחלק המרכזי של הביקור, המתינו מאות החסידים לאדמו"ר בישוב אלון מורה, לאחר נסיעה מודרכת בשומרון. בבית הכנסת המרכזי בישוב נשאו בפניהם רבני החסידות דברי הכנה למעמד המרומם של הכניסה לקבר יוסף עם האדמו"ר.



עם הגיעו של האדמו"ר מויזניץ לישוב, הוא התקבל בברכה בביתו של רב השומרון הרב אליקים לבנון, ע"י הרב לבנון רב הישוב יצהר הרב דוד דודקביץ, מחדש ההתיישבות בשומרון בני קצובר וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה.

האדמו"ר מויזניץ לחץ את ידי המארחים ואיחל "לחיים". הרב לבנון וגרשון מסיקה סקרו בפני האדמו"ר את ההתיישבות בשומרון, את הגידול בתושבים, הבניה והקמת עוד ועוד ישיבות ותלמודי תורה בשומרון. הרב דודקביץ הדגיש את נושא החסידות בשומרון, ואילו בני קצובר סיפר לאדמו"ר על המפגשים שהיו לו עם אביו, האדמו"ר זצ"ל.

השפעות ברוחניות וגשמיות

לאחר מכן, יצאה השיירה בראשות האדמו"ר לשכם, לקבר יוסף. האדמו"ר ירד, מלווה בבניו ובראש ישיבת ויזניץ הרב מנחם ארנסטר, במדרגות המובילות אל מתחם הציון הקדוש ועבר לפני התיבה בפרקי תהילים ובניגוני חסידות.

התרגשות רבה אחזה מאות המשתתפים בעת אמירת פרקי התהילים ושירת קטעי תפילה בנוסח ראש השנה, כשהאדמו"ר עובד לפני התיבה בניגוני שמחה.

לאחר מכן השתטח האדמו"ר על קברו של יוסף הצדיק.

בשיאו של הביקור ההיסטורי, קבע האדמו"ר מויזניץ מזוזה בפתח מבנה הציון והקהל הגדול פרץ בשירה ובניגונים.

לקראת סיום, עברו המשתתפים על פני האדמו"ר לברכות. רגע מרגש במיוחד נרשם כשהאדמו"ר בירך בברכה מיוחדת את אברהם עילאי, בנו של הקדוש בניוסף לבנת הי"ד, שנרצח לפני כשנה וחצי במקום ע"י מחבלי המשטרה הפלשתינית.

"זהו ביקור היסטורי, מרגש ומחזק", אמר ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה. "מאז זכינו לשפץ ולבנות מחדש את מצבתו של יוסף הצדיק לפני כשנתיים אירחנו במקום הקדוש למעלה מעשרה שרים, אך אין ספק כי זהו הביקור החשוב ביותר והמרגש ביותר. זהו ארוע מרומם נפש, לראות את ההמונים קוראים פרקי תהילים. כולם מתחברים ליוסף הצדיק. אני מקוה ומאמים שהביקור והתפילות הלילה יפעלו בשמים למען עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל".

רב השומרון, הרב אליקים לבנון, קישר את סגולתו של יוסף הצדיק לביקור: "יוסף הצדיק הוא המשביר והוא המאחד בין כולם. כולנו נדבקים בסגולותיו של יוסף הצדיק, המשביר והמאחד".

רב הישוב יצהר הרב דוד דודקביץ הסביר: "כשחבורה קדושה כזו מגיעה ומתחברת יחד בתפילה במקום כזה, זה דבר חשוב".

סגן שר החינוך ח"כ מנחם מוזס, איש חסידות ויזניץ, אמר בהתרגשות ניכרת: "לא לחינם הרב'ה הגיע לכאן עם ציבור כזה גדול, זהו זמן להשפעות גדולות ברוחניות ובגשמיות. לי יש התרגשות מיוחדת להיות פה, כי זכיתי להיות פה בקבר יוסף הצדיק עם סבו של האדמו"ר, ה'אמרי חיים' זצ"ל, מיד לאחר שחרור המקום במלחמת ששת הימים".

לאחר צאת האדמו"ר והחסידים, המשיכו ההמונים להכנס באוטובוסים בצורה מסודרת לקבר יוסף, לסבבי תפילות עד לפני אור הבוקר.

בסיום הביקור, הודה ראש המועצה גרשון מסיקה לחיילי צה"ל בפיקוד תא"ל חגי מרדכי מפקד אוגדת איו"ש ואל"מ יואב ירום מח"ט שומרון, וכן לקצין ההגמ"ר האוגדתי סא"ל מקי סיבוני ולקצין ההגמ"ר החטיבתי רס"ן אליצור טרבלסי ולמשטרת שומרון על אבטחת ההמונים.























קבר יוסף ויז'ניץ שומרון שכם מוזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד