כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פיתוח חדש: כרית האוויר תשדר אות מצוקה לצוות רפואי

המערכת ששמה Ecall תקצר את זמן התגובה של שירותי החירום לאחר תאונה. אור ירוק: "השעה הראשונה שלאחר תאונה, חשובה וקריטית ולכן מוגדרת כ"שעת הזהב"

פיתוח חדש: כרית האוויר תשדר אות מצוקה לצוות רפואי

כשעוסקים בתאונות דרכים בדרך כלל מתמקדים בהרוגים, אך באיחוד האירופי החליטו לשים דגש גם על הפצועים. המועצה האירופית הציבה יעד של הפחתה במחצית של מספר ההרוגים, באיחוד האירופי עד 2020, אך בעוד עשרות אלפי אנשים נהרגים בכבישי אירופה בכל שנה, מספר גדול יותר של אנשים נפצעים. על כל הרוג, ארבעה בני אדם הופכים נכים, 10 נפצעים קשה ו-40 נפצעים קל. המעמסה הכלכלית השנתית לאירופה מוערכת ב-130 מיליארד יורו. נתוני ההרוגים נרשמים כראוי, אך ישנה בעיה של ידע מועט על ההשלכות ארוכות הטווח של הפציעות. המטרה היא לנסות ולדעת יותר על הפצועים וזאת במטרה להגביר את זמן הגעת צוותי הרפואה, החירום והחילוץ.

אחת הדוגמאות היא מערכת Ecall, שמטרתה לקצר את זמן התגובה של שירותי החירום לאחר תאונה. על כלי הרכב להיות מצוידים במערכת, כאשר במקרה של תאונה, היא תופעל על ידי פתיחת כריות האוויר, שתשפיע על חיישנים ותיתן מיקום GPS מדויק לשירותי החירום המקומיים. התקנת מערכת GPS, ורושמי נתונים של התאונה בכל כלי הרכב, תאפשר לקבוע את מיקום כלי הרכב ואת חומרת התאונה באופן מהיר ומדויק. פתיחת כרית האוויר תקצר את הזמן עד קבלת המידע בצוותי החירום ותגביר את הסיכוי של הפצוע לקבל טיפול רפואי מהיר יותר.

עמותת אור ירוק: "מספר גורמים משפיעים על רמת ההיפגעות בתאונות דרכים. אחד הגורמים הינו אספקת שירות רפואי איכותי ומהיר. קבלת טיפול רפואי בזמן מצוות רפואי מומחה, מגדיל את סיכויי ההישרדות וההחלמה. במקרה של תאונת דרכים, מטרת השירות הרפואי היא להבטיח עזרה ראשונה מהירה והעברה לבית חולים, ובאופן זה למקסם את סיכויי ההישרדות וההחלמה המלאה. השעה הראשונה שלאחר התאונה חשובה וקריטית ומוגדרת כ"שעת הזהב" ולכן חשוב מאוד לקצר את זמן הדיווח וההגעה של צוותי ההצלה למקום התאונה.
כרית אויר אור ירוק תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד