כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תובעים 104 מיליון שקלים בייצוגית נגד קול ברמה

בבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית על סך 104 מיליון שקלים נגד 'קול ברמה', בגין מדיניות התחנה שלא לעלות נשים לשידור • קול ברמה: הנשים מבקשות שלא להעלות מאזינות לשידור

תחנת קול ברמה
תחנת קול ברמה

בבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה היום (ג) בקשה לתביעה ייצוגית על סך 104 מיליון שקלים נגד תחנת הרדיו 'קול ברמה', בגין מדיניות התחנה שלא לעלות נשים לשידור, מה שמכונה 'הדרת נשים'.

תחנת הרדיו החרדית מסרבת להעלות נשים לשידור בכל נושא, כמראיינות או כמרואיינות, בין אם מדובר בעניין ובידיעה חדשותית, ובין אם מדובר בהבעת דעה או בהעלאת שאלה. זאת בניגוד לתחנות רדיו אחרות, כאלו הפונות למגזר החרדי והדתי, שם אין מדיניות שכזו ונשים משדרות ומתראיינות.

את התביעה הגישו עורכי הדין המייצגים את עמותת 'קולך', הפועלת למען שוויון זכויות לנשים.

"מאז שזכתה בזיכיון לשידורי רדיו והחלה להפעיל את תחנת הרדיו 'קול ברמה' בשנת 2009, נוקטת המשיבה מדיניות בלתי חוקית בעליל, על פיה קולן של נשים נעלם/נאלם כליל משדורי התחנה", נטען בתביעה.

עוד נטען בכתב התביעה: "הנשים הרוצות להגיב לשידורים נאלצות להסתפק במערכת מענה קולי בה הן יכולות להשאיר הודעה, אך אינן יכולות להשמיע את קולן מעל גלי האתר".

מקול ברמה נמסר בתגובה: "התרגשנו לגלות כי הארגונים הרפורמים והעמותות אשר הגישו בזמנו בג"ץ כנגד הקמת התחנה (עוד בטרם החלה לשדר) מתוך מטרה למנוע ממגזר שלם את הזכות להאזין לכלי תקשורת בהתאם לדרכו ואמונתו, הפכו את עורם ומינו עצמם לדוברי נשות מגזר זה. הצענו בעבר לאותם ארגונים ואנו מציעים גם כיום לעיין באלפי פקסים ששלחו ושולחות לנו מידי יום מאזינות התחנה.

"הפקסים, בניגוד לסקרים אנונימיים, כוללים את פרטיהן המלאים של השולחות אשר מבקשות באופן חד וברור שלא להעלות מאזינות לשידור. למרות זאת, החלה התחנה בשנה האחרונה להעלות לשידור כל אשת ציבור שחפצה להתראיין בקול ברמה, זאת לצד מאזינות התחנה שיכולות לעלות בחלק מהתוכניות. תחנת קול ברמה הוקמה על מנת לשרת את המגזר החרדי בישראל, על מנהגיו ואורח חייו.

"אנו קוראים לאותם ארגונים לכבד אמונות והשקפות אלה של מרבית המגזר, נשים וגברים כאחד, בבחינת "איש באמונתו יחיה".
רדיו קול ברמה קולך תביעה ייצוגית נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד