כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מעצרו של קלמנוביץ' הוארך • "האגודה אשמה במעצרים"

איש 'אתרא קדישא' המואשם בניסיון לגנוב עצמות ממתחם מסילת ציון - יישאר יומיים במעצר • פרקליטיו: "האגודה למניעת חילולי קברים יזמה המעצרים" • בפנים: פרוטוקול הדיון

חזקי קלמנוביץ'
חזקי קלמנוביץ'

שופט בית המשפט השלום בירושלים ירון מינטקביץ האריך הצהריים (ג) את מעצרו של חזקי קלמנוביץ', בכיר בארגון 'אתרא קדישא', ומי שנחשב ליד ימינו של הגר"ד שמידל - ביומיים, עם זאת, השופט לא נענה לדרישת המשטרה להאריך את מעצרו ב-3 ימים.

במשטרה מייחסים לקלמנוביץ' מעורבות בניסיון גניבת עצמות ממתחם החפירות במסילת ציון, הסמוך לבית שמש. עד כה נעצרו שבעה אנשים שהיו מעורבים לכאורה בניסיון הגניבה. העבירות המיוחסות לו הן השגת גבול, פגיעה באתרי עתיקות ועוד.

נציג המשטרה טען בדיון כי כדי להשלים את חקירת המשטרה נדרשים שלושה ימים, עד יום שישי.

עורכי דינו של קלמנוביץ', יהודה פריד וטל גבאי, הציגו בפני בית המשפט הוכחה לפיה שהה קלמנוביץ' בחו"ל מתאריך 23.7 ועד ה-26.7 - אז נחת חזרה בישראל בשעות הערב. לדברי המשטרה, האירוע התרחש ב-26.7 בשעות הלילה וגלש לתוך ה-27.7.

עוד בנושא:
דרמה ב'אתרא קדישא' • שניים מבכירי הארגון נעצרו

"גם אם נודה כי מרשי ביצע את המיוחס לו. האם עבירה כזו מצדיקה מעצר?" טענו גבאי ופריד. "מה כתוב כאן? חדר וחפר באתר חפירות ארכיאולוגיות? זו עילת מעצר? זה תיק לכתב אישום. אני לא מצדיק את המעשה".

הם גם הפנו אצבע מאשימה נגד 'האגודה למניעת חילולי קברים' שעומדת מאחורי המעצרים, "מאחורי כל הפרשה עומדת העמותה למניעת חילול קברים שדוגלים בפינוי הקברים בניגוד לשימור הקברים, שזו בעצם העבודה שחרתה על דגלה אתרא קדישא. המידעים המודיעיניים באים מאותה עמותה וחברי לא שלל את זה".

בהחלטת השופט נקבע כי מעצרו של קלמנוביץ' יוארך עד יום חמישי בשעה 18:00. על נציג המשטרה מוטל להודיע באותו היום אם בכוונת המשטרה להאריך את מעצרו פעם נוספת - כדי שיוכלו לערוך את הדיון בעניינו מוקדם יותר באותו היום.

החשוד הנוסף, יהושע אלטמן, שוחרר בתנאים מגבילים על ידי קצין משטרה.

















אתרא קדישא קלמנוביץ' חילול קברים בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד