כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חבר סיעת ש"ס נגד ניר ברקת: "ראש העיר הטמא הזה"

מאות ילדי עולים חרדים מצרפת הפגינו היום בככר ספרא • לטענתם לא הוקצה להם מבנה מתאים לקראת שנת הלימודים • חבר המועצה שמואל יצחקי בא לתמוך והתבטא בחריפות נגד ראש העיר

ההפגנה. צילום: ש. הלוי
ההפגנה. צילום: ש. הלוי

מאות מילדי קהילת עולי צרפת הפגינו היום בצהריים בכיכר ספרא, לאחר שעם פתיחת שנת הלימודים כ-350 מילדי הקהילה נותרו ללא מבנה תקני ללימודים ולומדים בבית הכנסת השכונתי, בבתי המורים ובגינה הציבורית בשכונת בית וגן.

עולי צרפת נגד ברקת: "ראש העיר מפלה אותנו"

ההורים דורשים מראש העיר ומחזיק תיק החינוך בירושלים, ניר ברקת, לערוך אופטימיזציה של מבני החינוך בבית וגן בהתאם לנתונים הדמוגרפיים בשכונה וכי יפנה מהשכונה בית ספר לבנות אשר בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית במספר תלמידותיו וכיום לומדים בו פחות מ-200 תלמידות - רובן אינן תושבות השכונה.

במהלך ההפגנה הגיע למקום מנהל האגף לחינוך חרדי, הרב איתמר בר-עזר שאמר לנציגי ההנהלה וההורים כי האגף עובד על תוכניות עתידיות שבמהלכן ייעשה מאמץ לפתור את המחסור בכיתות למערכת החינוך בבית וגן.

לדבריו, העירייה לא תעשה אופטימיזציה במבני החינוך בשכונה.

הילדים אמרו פרקי תהילים ווהציגו שלטים שונים בהם נאמר "לא לאפלית עולי צרפת", "בניין בשכונה לילדי השכונה", "בית ספר וגן בבית וגן" ועוד.

חבר המועצה מטעם סיעת ש"ס, הרב שמואל יצחקי, אומר כי ההורים לא יכולים לסמוך על הנהלת העירייה הנוכחית.

"ראש העיר הטמא הזה", אמר, "חשוב לו יותר כל המסגרות של החינוך הדתי לאומי. חורה לו מאוד שמערכת החינוך הזו מתפוררת, והוא מנסה להחזיק בכוח במבנים שלהם, גם אם השתנה כליל המאזן הדמוגרפי, ואין שום ילדים מאותו מגזר בשכונה".

הרב יצחקי המליץ לפנות לאפיקים משפטיים וההורים וההנהלה קשר עם משרד עורכי דין על מנת להגיש עתירה מנהלית נגד עיריית ירושלים והעומד בראשה.

חיים ביז'אוי שמנהל את המאבק אומר כי "אף אחד לא מצליח להבין את ההיגיון של עיריית ירושלים". ומזהיר כי תתקיים הפגנה מידי שבוע עד לפתרון. כן שוקלת ההנהלה לנקוט בשורת אמצעים נוספים.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מצוקת המוסד ידועה, ופתרון הקבע למוסד נלקח בחשבון במסגרת התוכנית המבוצעת בתקופה זו בעיריית ירושלים. עד לעמדת פתרון הקבע, כמו מוסדות רבים נוספים, נאלץ המוסד לשכור מבנה לתקופת הביניים. גם במסגרת פתרון זה, העירייה סייעה רבות למוסד ותמשיך לעשות כן.

גורם בכיר באגף חינוך חרדי בעיריית ירושלים אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים':"להפגנה או השבתת הלימודים, אין הצדקה חינוכית או מעשית, בטח לא במקרה הזה שבו העירייה סייעה בדרכים יצירתיות למוסד המדובר".
ברקת צרפת תלמוד תורה ירושלים הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד