י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בלב בני-ברק, ליד בית-כנסת, גן ל-37 ילדים סודנים

הורים לילדים בשכונת פרדס כץ זועמים: העירייה מיקמה גן עם 37 ילדי מסתננים אפריקנים בתוך מתחם בית-כנסת • העירייה: "הגן יהיה מגודר בתוך מתחם הגנים" • סיור מתועד

גן הילדים, ברקע בניין בית הכנסת
גן הילדים, ברקע בניין בית הכנסת



פרדס כץ, שכונה בעיר בני-ברק, סובלת כבר תקופה ארוכה מבעיות שונות שנוצרו כתוצאה מההתנחלות של מסתננים סודנים ואירתראים בשכונה. אך הפעם, טוענים נציגי השכונה לצד הורים לילדים המתגוררים במקום, "הגיעו מים עד נפש. יוצאים למלחמה נגד עיריית בני-ברק".

וכל-כך למה? ובכן, העירייה מיקמה קראוון בתוך מתחם בית-כנסת ואיכלסה אותו בגן ילדים בו מתחנכים 37 ילדים אפריקנים. העובדה שהקראוון מוקם ברחוב המכבים-בגין, ליד גני ילדים נוספים, רק מטריפה עוד יותר את דעתם של ההורים, והם מטכסים עצה כיצד לפעול נגד מיקומו של הגן במתחם.

הרב מנשה זליכה, מרבני שכונת פרדס כץ, וגדליהו בן שמעון, חבר מועצת העיר בני-ברק, הידוע במאבקיו נגד המתסננים, יצאו בצהרי יום ג' עם צלם 'בחדרי חרדים' אל המתחם, כדי להשמיע את מחאתם נגד פתיחת הגן.

"נראה כי מדובר בשגגה היוצאת מלפני השליט", אמר הרב זליכה. "שמו את הגן באמצע מתחם קדוש".



"צריך להעמיד את קברניטי העיר על טעותם ולהעביר את הגן הזה לאזורי התעשייה. הורים באים אלנו בטענות ואומרים: אנחנו לא רוצים שהילדים ילמדו יחד איתם כאן, כי כל בעיות התערובת נוצרות מזה. זהו דבר חמור ולא נעבור עליו לסדר היום. אם יצטרכו שאברכים ייצאו להפגין, כך נורה להם".

הכניסה לגןצילום: הכניסה לגן
הכניסה לגן

העירייה: "הנחייה ברורה של משרד החינוך"

גם חבר המועצה בן שמעון תוקף את החלטת העירייה: "כנציג העירייה בשכונה, לא אתן למציאות כזו להימשך", הוא אומר. "אני מבין שזה נעשה על פי החוק, אבל יש הבדל בין חוקיות לבין האפשרות להציב את הקרוון במקום כה מרכזי, אשר חשוב לרוחניות השכונה לבין מקום אחר. זה צלם בהיכל".

לדבריו, שוחח פעמים רבות עם ראש העיר על פתיחת גן חרדי בשכונה. "התחננתי בפניו שיפתחו גן עירוני עבור זוגות צעירים מהמגזר החרדי, אך כנראה שגן כזה של ילדי מסתננים חשוב יותר".

אם לילד בן 4, הלומד בגן סמוך, אמרה ל'בחדרי חרדים', כי הדבר אינו מקובל על רוב ההורים. "לא ידענו מכל העניין הזה, עד לפתיחת שנת הלימודים בתחילת השבוע", היא מספרת. "באתי הנה ואני רואה עובדים זרים, סודנים מסתובבים כאן.

"אני נגד גזענות, אבל זה יכול לגרום לבעיות רבות. רק לפני שבוע רופאה שטיפלה בעובד זר נדבקה בשחפת"

מעיריית בני-ברק נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "על פי הנחייה ברורה של מחוז תל-אביב יפו במשרד החינוך, העירייה פתחה גן של ילדים סודנים. המחוז דרש זאת בכל תוקף. חיפשנו מקום ציבורי ומצאנו את מתחם הגנים המדובר כמקום מתאים.

"הגן יהיה מגודר בתוך מתחם הגנים, ולא יהיה קשר בינו לבין בית הכנסת".
סודנים הרב מנשה זליכה גדליהו בן שמעון פרדס כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד