כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

18 חודשי מאסר לשני נהגים שהרגו שני נוסעים

בית המשפט החליט להעניק לשני הנהגים עונש זהה. השופט קבע כי התאונה ותוצאותיה נגרמו עקב רשלנותם של הנאשמים, אשר כל אחד מהם נהג ברכבו בקלות ראש

18 חודשי מאסר לשני נהגים שהרגו שני נוסעים

ב-18 לדצמבר 2010 סמוך ל-00:15 נהג אדם בטנדר מסוג איסוזו כשלידו יושב אדם נוסף. באותו זמן נהג ברכב מסוג אלפא אדם, כשאיתו ברכב נסעו שני חברים נוספים. כלי הרכב הראשון, נסע מכיכר דושי אל צומת עומר אל מוכתר בנצרת, ואילו כלי הרכב השני, נסע בכיוון הנגדי, מצומת עומר אל מוכתר אל כיכר דושי. בשלב מסוים סטה האיסוזו אל המסלול הנגדי וחזר למסלול נסיעתו. רכב האלפא גם הוא סטה ממסלולו וכך התנגש חזיתו של האיסוזו בצידו של רכב האלפא. מהתאונה נהרגו שני הנוסעים ברכב האלפא, טארק וליד ניג'ם שישב במושב הקדמי ימני ואיהאב מוחמד משרקי, שישב במושב האחורי ימני.

התאונה אירעה בלילה, במזג אוויר נאה, הראות הייתה טובה והכביש היה תקין ויבש. השופט שאהר אטרש כתב כי: "התאונה ותוצאותיה נגרמו עקב רשלנותם של הנאשמים, אשר כל אחד מהם נהג ברכבו בקלות ראש, ללא תשומת לב לתנאי הכביש, משמאל לשטח ההפרדה וסטו מנתיב נסיעתם".

שני הנהגים, צעירים נורמטיביים, ללא עבר פלילי, התקשו לקחת אחריות מלאה על מעשיהם, וטוענים כי נהגו על פי כללי התעבורה, אם כי שניהם הביעו תחושות צער אודות התוצאות. השופט אטרש טען כי: "עקרון קדושת החיים והאינטרס הציבורי בהרתעת היחיד והרבים, מחייבים החמרה בענישה והבעת שאט נפש מהתוצאות הקטלניות בכבישים, נוכח נהיגה פזיזה ורשלנות של נהגים קלי דעת, לא כל שכן, כאשר התאונה הקטלנית במקרה עסקינן, קיפדה את חייהם של שני בחורים צעירים".

השופט אטרש, גזר על שני הנהגים 18 חודשי מאסר בפעל, שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ופסילת רישיון ל-10 שנים.

אור ירוק: "על המדינה להשקיע בתשתיות דרך סלחניות אשר הוכחו כמצילות חיים. יש להגביר את האכיפה וההסברה, אודות הבטיחות בדרכים".
תאונת דרכים הרוגים אור ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד