כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מדוע השופר של 'העדה' לא הודפס שבועיים?

מה באמת קורה במערכת ביטאון 'העדה'? • יקי אדמקר מגולל את הסכסוכים הפנימיים במערכת, שהחלו בקרע עם חסידות דושינסקיא והגיעו לשיא בפרשת הקברים בבית שמש

רבני 'העדה' בהפגנה. צילום ארכיון
רבני 'העדה' בהפגנה. צילום ארכיון

קוראי ביטאון 'העדה' הופתעו בשבוע שעבר לגלות בפעם השנייה ברציפות כי השבועון לא יצא לאור. חלקם כבר הבינו במהלך הימים האחרונים כי יש לכך סיבה מיוחדת - וספק אם גם השבוע לא יופיע העיתון בדוכנים.

אז מה באמת קורה במערכת ביטאון 'העדה'?

מבירור שערך 'בחדרי חרדים' וממידע שחלקו כבר פורסם בעבר, עולה כי הקרע בהנהלת העיתון החל כאשר בחסידות דושינסקיא זעמו על חלק מעורכי השבועון לאחר שאלו, כך לטענתם, גרמו לפגיעה קשה ברבם, המהרי"ץ דושינסקי זצ"ל, כשפרסמו מאמר בנושא גיוס בחורי הישיבות ומהדברים השתמע כי סייע בהקמת המדינה 'הציונית'.

במודעה שפרסמו בבית המדרש בירושלים, נקראו אנשי החסידות לבטל את המנויים.

בהמשך זעמו כמה עסקנים קיצוניים על פרסום ידיעה שעסקה בסיקור הלווית הגרי"ש אלישיב זצוק"ל.

אך הסכסוך בהנהלת השבועון הגיע לשיאים חדשים כאשר בד"ץ 'העדה' התערב בנושא הקברים במחם גולובנציץ בבית שמש והכריע כי נציגים מטעמו ונציג אחד מטעם ארגון 'אתרא קדישא' יפתחו את מערות הקבורה כדי לקדם את הבנייה.

רבים, כמו גם חלק מאנשי הביטאון, פירשו את ההחלטה כפגיעה בארגון 'אתרא קדישא' ודרשו להציג את הדברים מעל גבי דפי הביטאון כאילו בית הדין כבר אינו סומך על 'אתרא קדישא' כפי שסמך קודם. השאר סברו אחרת - והתנגדו.

גם ההתנגדות הבלתי רשמית של ראב"ד 'העדה', הגר"מ שטרנבוך נגד חלק מאנשי ארגון 'אתרא קדישא' לא תרמה רבות לפתרון הסכסוך בין אנשי הנהלת הביטאון, שכן כל דבר שייכתב בעדם או נגדם יהווה כפגיעה בסמכות רוחנית גבוהה בתוך העדה החרדית.

כעת נותר לחכות ולראות האם הביטאון ייצא השבוע או שמא, כאמור, זו תהיה הפעם השלישית.
העדה החרדית דושינסקיא ביטאון ראב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד