ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

השופט הורה ל'בית יעקב' באלעד: לקבל מיד תלמידה

מאבק מכוער שניהלו גורמים באלעד נגד בתו של אשר שניצר, שפתח גנים מתחרים לאלה של סגן ראש העיר, הסתיים בבית המשפט • "ההחלטה נגועה בשיקולים זרים"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

יומיים לאחר פתיחת שנת הלימודים: ילדה בת 6 מהעיר אלעד תחל רק מחר (ה) לימודיה ב'בית יעקב', לאחר שבית המשפט המחוזי בפתח תקווה הכריע לטובת הוריה, שהגישו תביעה נגד הנהלת בית הספר הכלל חסידי והעירייה, בטענה כי בתם לא התקבלה לבית הספר מאינטרסים ומניעים פוליטיים.

אביה של הילדה, אשר שניצר, טען כי בתו לא התקבלה ל'בית יעקב' ממניע פוליטי שעיקרו פתיחת גנים בעיר, היוצרים תחרות קשה לרשת הגנים של עמותת 'קן ציפור' של ישראל פרוש, סגן ראש העיר.

עוד בנושא:
ישי: נעצור תקציבים לגזענים • ללום: "רק הצהרות"

האב ורעייתו פנו לבית המשפט, רק לאחר שקיבלו אישור מהדיין הגרמ"מ שפרן.

בתו הגדולה של שניצר החלה את לימודיה באותו בית הספר, דבר שחיזק בפני בית המשפט את הטענה כי הסיבה שמונעת את קבלת הילדה נובעת ממניעים פוליטיים. בכתב התביעה נטען, כי לבת אין בעיה רוחנית.

בתביעה עצמה תבעו ההורים את עמותת קן ציפור, החינוך העצמאי, ועיריית אלעד - אגף החינוך.

פרופ' עופר גרוסקופף, שופט בית המשפט לעניינים מנהליים, קבע בהחלטתו: "העותרים עמדו בנטל להוכיח שהחלטת עמותה קן ציפור לסרב לקבל את העותרת לבית הספר נגועה בשיקולים זרים. מטעם זה דינה של החלטה זו אמורה להתבטל במקומה. יש להורות למשיבות על שיבוצה של העותרת בבית הספר הכלל חסידי כפי שביקשה".

השופט אף קבע כי העמותה תישא בתשלום הוצאות משפט של העותרת בסך 5,000 שקלים.

אשר שניצר, אביה של הילדה, אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "ברוך ה', אחרי חודשים ארוכים שהיינו תלויים בין שמיים וארץ, ואחרי יומיים שבהם בנותיי נאלצו להישאר בבית, הצלחנו באמצעות בית המשפט להוציא אותן מהפוליטיקה המלוכלכת שהתנהלה סביבן".
אלעד בנות בית ספר ישראל פרוש בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד