י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

נלחמים בשושנת יריחו • מלכודות לזבובים ולשפנים

הקבינט החברתי אישר תוכנית בסך של 10.5 מיליון שקל לבלימת התפשטותה של מחלת שושנת יריחו • מלכודות יוצבו לזבובי חול ושפני סלע המעבירים את המחלה

נלחמים בשושנת יריחו • מלכודות לזבובים ולשפנים
אילוסטרציה צילום: ארכיון

הקבינט החברתי-כלכלי אישר הבוקר (ד) את התוכנית הלאומית שמוביל המשרד להגנת הסביבה למלחמה במחלת שושנת יריחו (לישמאניאזיס).

התוכנית מגדירה כיצד להילחם במחלה המועברת לאדם על ידי זבוב החול ושפני הסלע. מקרי ההידבקות בטפיל הלישמניה נרשמו באזור הכנרת, גב ההר ביהודה ושומרון, מרכז הגליל, בקעת כנרות, בקעת בית שאן, הנגב המערבי, הר הנגב והערבה.

על פי התוכנית, יוצבו גדרות מיוחדות למניעת מעבר שפני סלע הנגועים אל הישובים בהם קיים חשש להדבקות במחלה (בין היתר מועצה אזורית שומרון, רמת נגב, אלקנה, גוש עציון, דימונה, טבריה ועוד) ויוצבו מלכודות ופיתיונות מורעלים ללכידת הזבובים.

על מנת למנוע הידבקות באמצעות העברת הטפיל משפני סלע, יוצבו ויתוקנו גדרות מסביב לאותם ישובים שימנעו את כניסת השפנים לתוך היישוב. כדי להפחית את הסיכון יסולקו גם סלעים (בולדרים) המשמשים את השפנים בקרבת אותם יישובים.

עלות התוכנית נאמדת בעשרה מיליון שקלים וחצי על פני שלוש שנים. היא כוללת גם פעולות הסברה לתושבים בעניין התגוננות אישית מהידבקות במחלה. בין הפעולות אותן התושב יכול לנקוט: מריחת חומרים דוחי מזיקים, התקנת רשתות צפופות בחלונות וביגוד ארוך. במקביל לביצוע יתקיים ניטור אשר יבדוק את הימצאות הטפיל בשטח ויעקוב אחר המפגעים על מנת לבחון את יעילות הפעולות.
שושנת יריחו מחל זבוב שפן מלכודות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד