כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ר"מ ב'מיר': "גדולי ישראל נרצחו בגלל סמארטפונים"

הגר"א בירנצוויג, מגיד שיעור ידוע ב'מיר', זעק: "הגרי"ש אלישיב והאדמו"ר משומרי אמונים נרצחו בגלל בחורי הישיבות שמשתמשים בסמארטפון" • תלמיד ניפץ מכשירו במקום

נפטר בגל האייפון? הגרי"ש אלישיב
נפטר בגל האייפון? הגרי"ש אלישיב

ראשי הישיבות והכוללים מתמודדים עם תחילת זמן 'אלול' עם הסכנות האורבות לעולם התורה.

הגר"א בירנצוויג, מגיד שיעור בישיבת מיר ומי שאחראי על בית המדרש 'קסטנר' המכיל יותר מ-200 בחורים, התבטא היום (ד) במהלך שיעורו היומי באופן חריף במיוחד נגד סכנות הטכנולוגיה והמכשירים הסלולריים המתקדמים.

כמידי יום רביעי, שיעורו של הרב עסק במוסר לבחורי הישיבה.

"בתקופה האחרונה אנחנו שומעים על גדולי ישראל שנפטרים מן העולם, כולנו צריכים להתעורר. הגרי"ש אלישיב, האדמו"ר משומרי אמונים, נרצחו עקב השימוש של בחורי הישיבה ואברכי הכוללים במכשירי הסמארטפון".

הרב סיפר כי בשבוע שעבר הוא פגש ראש כולל שמתשמש במכשיר שאינו כשר ומחה בפניו שהוא 'מושחת'. לאחר מכן הוא הסביר לראש הכולל, "שכאדם שמהווה סמל ודוגמא ללומדי התורה, הוא פורץ גדר".

אחד הבחורים שנכח בשיעור סיפר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "לקראת סוף דבריו של הרב נשמע פיצוץ בתוך חדר שיעורים בבניין רפפורט שם נמסר השיעור, ותוך שניות התפשטה השמועה על כך שאחד הבחורים ניפץ את מכשיר הסמארטפון שברשותו".

לדברי אחד הנוכחים, הרב השמיע את דבריו לבחורים עד כדי דמעות שזלגו מעיניו תוך שהוא מבקש בסיום דבריו מחילה מהבחורים על כך שהשמיע באוזניהם דברי מוסר קשים, "זו האמת ועל כן היא חייבת להיאמר", סיים הרב.

בתוך כך נודע, כי על פי הוראה חדשה שניתנה בישיבת מיר מאז תחילת זמן 'אלול', בחור שירצה לקבל מקום קבוע באחד מבתי המדרש בישיבה ייאלץ להפרד ממכשיר הסמארטפון שברשותו וכמובן עליו להיות רשום כבחור בישיבה.
ישיבת מיר בית המדרש סלולרי מכשיר הרב אהרון בירנצוויג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד