כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

גם הלילה: סוער במאה שערים • שלושה נעצרו

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם של יואל רוטשילד ולייבל דייטש, שנעצרו בהפגנה אתמול • כ-100 מפגינים חסמו הערב כבישים והעלו פחים באש • 3 מפגינים נעצרו

מאה שערים, הערב. צילומים: נתן רבני
מאה שערים, הערב. צילומים: נתן רבני

בעוד גזרת כיכר השבת ושכונת מאה שערים מתחממת גם הערב, בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ד') את מעצרם של יואל רוטשילד ולייבל דייטש, שנעצרו במהלך ההפגנה שהתקיימה אתמול - עד ליום שישי הקרוב.

במהלך הדיון המשטרה ייחסה להם עבירות של תקיפת שוטרים והתפרעות.

עורכי דינם, מוטי רפאל ונדב גדליהו, שמונו מטעם הסנגוריה הציבורית, טענו כי העבירות שאותן מייחסת המשטרה הן לא עבירות שיש בהן הצדקה להחזיקם במעצר, ולכן הציעו חלופה למעצר בית.

מנגד, המשטרה דרשה את הארכת מעצרם בחמשה ימים נוספים, תוך שנציג המשטרה הגיש הצהרת תובע שמשמעותה הגשת כתב אישום נגד שני העצורים במהלך הימים הקרובים.

עו"ד נדב גדליהו אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "לצערנו מדובר בהחלטה שגויה של בית המשפט. והיה צריך לשחררו".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לייבל דייטש מחתן בשבוע הבא את בנו, עובדה שהועלתה בפני בית המשפט.

בתוך כך, הערב מתחממת גזרת מאה שערים פעם נוספת, וזאת בעקבות מעצרם של השניים ומעצרו של חזקי קלמנוביץ', בכיר בארגון 'אתרא קדישא' שנעצר אתמול לפנות בוקר, בחשד לגניבת עצמות ביישוב מסילת ציון, הסמוך לבית שמש. מחר, אמור להתקיים דיון נוסף בעניינו.

כ-100 מפגינים הגיעו לכיכר השבת, חסמו את הכביש והעלו מספר פחים באש כוחות יס"מ פרצו אל תוך השכונה, כדי לפזר את המפגינים, ובמהלך הפינוי יידו המפגינים אבנים לעבר השוטרים.

3 מפגינים נוספים נעצרו הערב.
מאה שערים בית משפט הפגנה משטרה יס''מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד