כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מתח לקראת פתיחת הצוואה: כמה בנים ימונו לאדמו"רים?

מעמד פתיחת הצוואה ב'שומרי אמונים' יתקיים ביום שישי לאחר תפילת שחרית, במעמד ארבעת בניו • מסתמן: בחסידות יהיו שני אדמו"רים - בירושלים ובני-ברק • כל הפרטים

האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל. צילום: ארכיון
האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל. צילום: ארכיון צילום: מנחם הלוי

מתח בחסידות שומרי אמונים, לקראת פתיחת צוואת האדמו"ר זצ"ל.

כפי שדווחנו כאן, באתר 'בחדרי חרדים', ביום חמישי שעבר, ביום מסע הלווית האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל, נמצאה צוואתו של האדמו"ר במגירה בשולחנו. הצוואה היה קשורה בחוט ומודבקת בדבק. על המעטפה כתב האדמו"ר: לפתוח הצוואה רק לאחר 'השבעה'.

האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל כתב מספר צוואות בחייו: אחת לפני מספר שנים. את השניה כתב לפני מספר חודשים, לקראת יום השנה להסתלקות אביו רבי אהרן ראטה זצ"ל, בעל ה'שומר אמונים'. את הצוואה הראשונה שרף האדמו"ר בל"ג בעומר האחרון, במעמד ההדלקה, סמוך לבית מדרשו.

הצוואה היתה אמורה להפתח אתמול, לאחר העליה אל הקבר הטרי בהר הזיתים. אולם היות שאחד מבניו של האדמו"ר אינו יכול להשתתף - נדחתה פתיחת הצוואה ליום שישי.

בחסידות שורר מתח רב, היות ובניו לא הוכתרו עדיין לאדמו"רים, במהלך מסע הלוויה. רק פתיחת הצוואה תצביע על רצונו של האדמו"ר - מי יהיה ממשיכו או שהחסידות תתפצל למספר אדמו"רים, שיכהנו בבתי המדרש של החסידות בבני-ברק, ירושלים, בית שמש ואשדוד. .

כפי המסתמן, בחסידות יהיו שני אדמו"רים מרכזיים - האחד במרכז החסידות בירושלים, והשני בבני-ברק.

מעמד פתיחת הצוואה יתקיים מחר, יום שישי, לאחר תפילת שחרית, במעמד ארבעת בניו של האדמו"ר, כשלצדם העדים החתומים על הצוואה: גבאו של האדמו"ר, הרב אלעזר חנון, והרב יהושע מאיר אברהם, ראש כולל שומרי אמונים בירושלים, עוד שני רבנים שאינם קשורים לחסידות, אותם מינה האדמו"ר בחייו, ונכדו נאמן-ביתו, הרב אהרן גלדצלילר.

אחד מחסידי שומרי אמונים אומר ל'בחדרי חרדים': "לאחר שבני המשפחה יראו את הצוואה הקדושה, היא תוקרא לכל החסידים ברבים, וכן יודפסו דפים. צריך להבין, אנחנו לא ויז'ניץ שאפשר להסתיר מאיתנו את הצוואה. החסידים כאן, שהיו שרופים על הרבי, רוצים לדעת בדיוק את רצונו הטהור. החסידות מונה כיום 200 משפחות בכל הארץ".

בכל מקרה, בליל שבת הקרוב יערכו ארבעת הבנים 'טיש' משותף בבית המדרש של החסידות ברחוב שפת אמת 4 בבני-ברק, בהשתתפות כל החסידים, שיגיעו מכל רחבי הארץ.
שומרי אמונים אדמו''רים צוואה לוויה חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד