כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מדוע רשת הגנים אמרה לא לבנות 'בית יעקב'

רשת 'עץ הדעת' השיבה בשלילה לבנות 'בית יעקב' שביקשו להצטרף לצהרון בירושלים: "בעיות חינוכיות" • הורים: "זו צביעות. הם מלמדים בתערובת" • חשיפה

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
גן ילדים. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

בעוד מאות תלמידים ותלמידות ברחבי הארץ מתמודדים עם פתיחת שנת הלימודים עם בעיות אפליה על רקע עדתי, מתברר כי יש הורים המתמודדים עם אפליה מסוג שונה, שככל הנראה, מנוגדת גם היא לחוק.

מסיפור שהגיע לכתב 'בחדרי חרדים' ונחשף כאן, מתברר כי רשת גנים 'עץ הדעת' מסרבת לקבל בנות מ'בית יעקב' לצהרונים שברשותם בטענה כי הדבר "יוצר בעיות חינוך". אך מבירור עולה כי אותה רשת מפעילה בגנים צהרונים שבהם לומדים בנים ובנות יחד.

מפרטי המקרה עולה כי בירושלים בחלק מן הגנים של הרשת סירבו בתחילת שנת הלימודים לפתוח צהרון בטענה כי אין כמות ילדים מספקת. ההחלטה פגעה במספר הורים שנאלצו לנסוע מרחק רב מבתיהם כדי לשלוח את ילדיהם לצהרונים אחרים מטעם הרשת או מטעם רשת אחרת.

בנוסף לכך, כדי למנוע את טרחת הנסיעה ובעיות נוספות, ניסו מספר הורים לצרף לרשימת הצהרון ילדות שמתחנכות בבוקר ברשת 'בית יעקב', אך ב'עץ הדעת' סירבו לקבלן, למרות שהן מתגוררות בסמיכות למקום הגן בטענה כי "הצהרון אינו יכול לקבל תלמידות מרשת אחרת, במיוחד לא כאלו מבית יעקב היות והן מקלקלות את שאר הילדות", כך לטענת ההורים.

יומיים אחרי פתיחת שנת הלימודים, העבירו מספר הורים את בתם לגן הנמצא מרחק מאות מטרים מהגן בו למדו בתחילה שנמצא גם הוא בניהולו של אותה רשת. היתרון, כך מבחינתם, שבגן החדש מופעל צהרון.

אך כאן לא תם הסיפור.

ההורים גילו כי בגן אליו העבירו את ילדותיהם לומדים בשעות הצהריים בנים ובנות יחד. אז הם גם נחשפו לתלונות נוספות של הורים בגן שמתלוננות על הערבוב שקיים בתוכו, בטענה כי זה "לא מתאים לחינוך חרדי"

בתגובה לדברים, אמרה אחת האמהות בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "זו צביעות שאין כדוגמתה. אמרו לנו שלא רוצים לקבל תלמידות מ'בית יעקב' מסיבות חינוך שונות, אבל בגן אחר שלהם, אותן מפקחות נותנות יד ללימודים מעורבים של בנים ובנות יחד?".

בשיחות שקיימנו עם מספר הורים מתברר כי הם ניסו את כוחם ושוחחו עם הנהלת רשת הצהרונים, אך זו עמדה בשלה. כאן המקום לציין שבשנה שעברה נקלטו ברשת ילדות של 'בית יעקב', אך עם פתיחת שנת הלימודים שינתה הרשת, באופן תמוה, את מדיניותה.

מרשת הגנים 'עץ הדעת' לא נמסרה תגובה. כשתתקבל, תפורסם במלואה.
עץ הדעת בית יעקב גנים צהרון ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד