כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סערה: מעצרה של החרדית ה'עריקה' הוארך ב-24 יום • זעם במשפחתה

דבורה לאה כהן, חסידת חב"ד בת 20 שנעצרה באשמת עריקה מצה"ל, נשלחה להארכת מאסר של 24 יום בכלא 4 • "בני המשפחה קיבלו את ההחלטה בזעם רב. היו ניסיונות שלא צלחו להגיע להסכמה עם התביעה" • גורמים מעורבים ממליצים לערער על ההחלטה • "הכלא הזה קשה לאישה חרדית"

צילום ארכיון: שטורעם
צילום ארכיון: שטורעם

בית הדין הצבאי ביפו האריך הערב (ה) את מעצרה של דבורה לאה כהן, בת 20, שנעצרה ביום שני השבוע באשמת עריקות מצה"ל, ב-24 ימום. הדיון בעניינה של האישה התקיים בשעות הצהריים, ההחלטה ניתנה מאוחר יותר, לקראת השעה 20:30.

השופט, סגן אלוף אהרון פנחס, קבע כי על פי הפסיקה הצבאית קיימים טעמים של מאסרים צבאיים, כמו במקרה זה של פגיעה במשמעת הצבא, ולכן אינו יכול לשחררה למעצר בית. השופט ציין, כי האישה פגעה במשמעת הצבא בכך שבעבר הצהירה על גיוס, הגיעה לבקו"ם - וברחה ממנו.

גורמים העוסקים בפרשה המליצו למשפחה לערער על ההחלטה, אך טרם התקבלה ההכרעה בדבר דרכי הפעולה שיינקטו.

אחד מהנוכחים בבין הדין סיפר כי ההחלטה התקבלה בזעם רב בקרב בני המשפחה.

עוד בנושא:
המשטרה הצבאית עצרה אשה חרדית נשואה • פתחה בשביתת רעב
מסע המעצרים נמשך: 'עריק' חרדי בן 20 נעצר בצפת
מעצר החרדית הוארך ביום • בעלה: לא צפינו שיתנהגו כך

במהלך הדיון השופט ניסה להגיע להסדר בין הצדדים. "היה דיון מעמיק והתביעה ועורך דינה של האישה הוכנסו ללשכת השופט, כדי לנסות להגיע להסכמה - אך הניסיונות לא צלחו. כמו במקרים אחרים, גם בתיק הזה התביעה נחושה".

אותו גורם אמר עוד, כי על פי המידע שבידו - בכלא 4, שם היא נמצאת, "היא זוכה ליחס רגיל, כמו לאחרים, אך אין ספק שזהו מקום קשה עבור אישה חרדית בכל המובנים, מענייני צניעות ועד אוכל כשר למהדרין, שעליו היא מקפידה".

האישה, המשתייכת לקהילת חב"ד בקרית מלאכי, נעצרה לאחר שהסגירה את עצמה בבואה למשטרה הצבאית בקרית מלאכי, היות והיא ובעלה תכננו להמריא לביקור בניו-יורק ולעלות אל ציונו של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל. הם הגיעו כדי לברר את מעמדה ולקבל אישור יציאה.
צבא עריקה דבורה לאה כהן קרית מלאכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד