י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חכמים על חלשות • אוסדיטשר בז לצה"ל

לאחר שצה"ל נחשף כחבר אונים מול עולם הישיבות - נטפלים עתה ראשי לענינה של אשה אחת חסרת אונים • לתשומת לב: להיות חזק על חלשות זו חכמה קטנה מאוד

חכמים על חלשות • אוסדיטשר בז לצה"ל

לאור העובדה שחוק טל התבטל 'בקול תרועה רמה', ולאור העובדה שהובהר על ידי הגורמים הרלוונטיים כי כל בחורי הישיבות מחויבים בגיוס, היה ברור לכולם - או כך לפחות הייתי סבור - כי הימים שלאחר עידן 'חוק טל' לא יהיו דומים לימים שלפניו.

ההרגשה הייתה כי מיד לאחר ביטול החוק, כוחות הצבא יפלשו טרם שחר לישיבות בליווי אוטובוסים, כאשר כולם אחר כבוד יגיעו לבקו"ם, תוך גיוס המוני של תלמידי הישיבות ובניית מערך חדש של חטיבות שלמות המורכבות מחרדים שיאיישו עמדות מפתח בצבא הסדיר.

והנה בבוקר שלאחר ביטול חוק טל "לא דובים ולא יער", שקט מוחלט, עולם כמנהגו נוהג, הצבא אותו צבא ועולם הישיבות אותו עולם ישיבות כאילו דבר לא נאמר ושום חוק לא בוטל.

אכן באופן גלוי לעין דבר לא השתנה, אך ומאחר ומדובר בצבא שכוח ההרתעה שלו חייב להישמר, לא יעלה על הדעת שהצבא לא ישיב תשובה אחת אפיים לחרדים, כך שהציבור החרדי יפנים כי הצבא אינו חלטורה, אלא גוף רציני אשר מבצע את איומיו, כאשר כל יום שעבר העלה סף הסקרנות, כיצד צה"ל לא פועל במלא המרץ כנגד החרדים הלומדים בישיבות.

ואכן צה"ל הוכיח את יכולותיו "המבצעיות", תוך שתשובת הצבא לא אחרה לבא, תוך שהתבשרנו באמצעי התקשורת כי המשטרה הצבאית עצרה אשה מהזרם החסידי, ששכחה להצהיר כי הנה דתיה, הצהרה טכנית לחלוטין, ולמרות היותה נשואה הנה עצורה כיום על עוון זה, תוך שבית המשפט הצבאי מאריך את מעצרה מעת לעת, ותוך גילוי יחס נוקשה מצד בית המשפט הצבאי.

ברור כי ההחמרה עם אותה "עריקה" הנה תוצאה ישירה של תסכול הצבא מהעמידה האיתנה של בחורי הישיבות. אך זו תעודת עניות לצבא אשר החליט, כנראה עקב חוסר האונים, להיטפל לאשה אחת, ובמקום לטפל במקרו, דבר שכנראה התברר כבלתי אפשרי הוחלט בדרגים הגבוהים לטפל במיקרו, תוך פגיעה בלתי מידתית באותה אשה, אשר לא הצהירה באופן פורמאלי על היותה דתייה.

ראשי הצבא צריכים להבין כי מדובר בחכמה קטנה להיטפל לחלשים, במידה ורוצים הם להוכיח את יכולתם טוב שיפעלו מבחינתם מול עולם הישיבות, העומדת כחומה בצורה ואותה לא יצליחו למוטט, ולא מול אשה חסרת אונים אשר חטאה כשל טכני, כאשר ברור לכולם כי שירות אותה "עריקה" לא יוסיף ולא יגרע מעוצמתו של צה"ל.
משה אוסדיטשר צהל עריקה חוק טל גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד