כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

באזכרה לאביו: איבד את הכרתו ונפטר בבית העלמין

אדם מבוגר התמוטט ואיבד את הכרתו בשעת האזכרה לאביו בבית הקברות החדש בחדרה • לאחר החייאה ממושכת התייצב מצבו, אולם בשערי בית העלמין קרס שוב - ונפטר

באזכרה לאביו: איבד את הכרתו ונפטר בבית העלמין
מנח זרקא

יום השנה לפטירתו של קרוב משפחה הוא יום טעון רגשית, כאשר עיקר הכאב מתבטא בדרך כלל בעת העלייה לקברו של הנפטר. אמש (ה) בבית העלמין החדש בחדרה, התמוטט אדם מבוגר ואיבד את הכרתו, בעת שהתקיימה במקום האזכרה לאביו.

חובשי 'איחוד הצלה' מסניף שרון הוזעקו למקום, אך בתום פעולות החייאה ממושכות, נאלצו הכוחות הרפואיים לקבוע את מותו של האיש.

"הייתי במשרדי בישיבת 'כנסת יצחק' כאשר התקבלה הקריאה ויצאתי לבית העלמין במהירות", מספר דוד בירנבוים, חובש 'איחוד הצלה' מחדרה שהגיע ראשון לזירה. "כשהגעתי, ראיתי אדם בשנות ה-60 לחייו כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלתי בפעולות החייאה, כאשר בהמשך מצטרפים אלי כוננים נוספים".

בני המשפחה המבוהלים סיפרו, כי במהלך האזכרה לאבי המשפחה התמוטט אחד הבנים, רגע לפני אמירת הקדיש. "החייאה בין המצבות היא סיטואציה קשה, פיזית ורגשית - גם לחובש מנוסה", מוסיף בירנבוים. "הגישה למקום קשה והמיקום בין המצבות אינו נוח, מלבד העובדה שמסביב נמצאים בני המשפחה כשהם ממררים בבכי, גם על האדם שאנו מנסים להציל את חייו וגם על אבי המשפחה שטמון כאן והיום הוא יום השנה שלו".

אחרי קרוב ל-40 דקות של החייאה, הצליחו הכוחות להחזיר לאיש דופק והחלו בהכנות לקראת פינויו לבית החולים. "כאשר האלונקה הייתה בשערי בית העלמין, שוב איבד האיש את הדופק וחידשנו את פעולות ההחייאה", מספר דוד בירנבוים. "הפעם, לצערנו, ההחייאה כבר לא הועילה ונקבע מותו של האיש".

לאחר שהכוחות הרפואיים הודיעו לבני המשפחה את הבשורה הקשה, הצטרפו מתנדבי 'איחוד הצלה' לאמירת הקדיש על קברו של האב שהיום חל יום השנה לפטירתו. "זו סיטואציה קשה מאוד", אומר בירנבוים, "אחד מבני המשפחה מירר בבכי ואמר שמעתה הם ייאלצו לערוך אזכרה משותפת לאב ולבן באותו יום".
אזכרה אבא בן חדרה בית קברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד