כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הפרופ' נערך לשביתת רעב • "מקורבי רוה"מ גסי רוח"

פרופ' אוריאל צור, מתכונן לשבות רעב בשל הכוונה לתקוף את איראן ללא גיבוי אמריקאי • "אביך בן ציון נתניהו אמר כי אינך מתאים לתפקיד - לך בעקבות דבריו"

נתניהו. צילום: יעקב כהן
נתניהו. צילום: יעקב כהן

למעלה משבועיים יושב פרופ' אוריאל צור מרחובות ומפגין מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור.

בערב ראש השנה, כך הוא מבטיח, הוא עומד לפתוח בשביתת רעב. על מה ולמה? ובכן, הפרופ' סבור שאסור להישאר אדישים ויש לפעול ולשכנע את ראש הממשלה לא לפעול לבד בתקיפה באירן, רק בשיתוף עם ארה"ב. ואם כבר לתקוף לבד - אז רק אחרי קיום משאל עם או בחירות.

יומיים לאחר שפתח בשביתת השבת שלו שיגר מכתב מעניין אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הוא מספר כי השלט של התנועה שלו היה "כן לתקיפה על איראן במנהיגותה של ארה"ב", ומבטיח להפגין "יום אחר יום, שבת וחג".

"באם דגן – ראש המוסד לשעבר - לא שכנע אותך, ואם דברי נשיא המדינה בהסתמכות על ארה"ב כמנהיגה של התקיפה על איראן לא נעמו לך, מי אני הפשפש - העני ממעש שאשכנע אותך?"

הוא מאשים את "מקורביך", מקורבי ראש הממשלה, כי הם אלו "שהדליפו לעיתונות על מחדלי פרס", וכותב עליהם כי הם "שייכים לברית הבריונים. הם גסי רוח וגם לא חכמים גדולים".

בין השאר הוא כותב את הדברים הקשים הבאים:

"אביך המנוח פרופ" בן ציון נתניהו, אמר במאמר לארי שביט בעיתון הארץ בשנת 1998,
בני בנימין נתניהו הוא ברוך כישרונות, אולם אינו מתאים להיות ראש ממשלה. היה טוב יותר לו כיהן כשר חוץ מעולה, אני מסכים לדעתו".

"אתה מרבה לשבחו ובצדק, וכמובן מעריץ שלו. מדוע שלא תלך בעקבות דבריו. חדל להיות ראש ממשלה. היה שר חוץ מעולה (ואולי תפטר את סגן השר איילון שאינו חכם גדול), ואילו משה כחלון לדוגמא יהיה ראש ממשלה?

"ושאלה רגישה והיפותטית. באם אחיך המנוח - יוני נתניהו היה היום בתוכנו (הלוואי) מה הייתה יכולה להיות עמדתו בנושא של תקיפת ישראל ללא המנהיגות של ארה"ב?

"שנתי נודדת ולפעמים איני ישן כלל בלילה, היות ואני חש כי אנו עומדים בפני סכנה נוראית ואיומה. מן הראוי לעניות דעתי, לערוך משאל עם בנושא. לחילופין ללכת לבחירות, עם הצהרה ששני הגושים הגדולים מרכז וימין, יקימו ממשלת אחדות לאומית עם רוטציה בתפקיד ראש הממשלה.

"גורל המפעל הציוני המפואר בידיך. שמור עליו מכל משמר, וטפח אותו. יש לנו ארץ נפלאה ויחודית, ועם מיוחד במינו".

האם מכתב מן הסוג הזה יכול להשפיע על ראש ממשלה? סביר שלא. אבל אם תימשך ההפגנה ובאם תהפוך להפגנת רעב ותמשוך אליה את תשומת לבם של כלי התקשורת, מי יודע?
בנימין נתניהו אוריאל צור שביתת רעב איראן ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד