כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לאחר שבוע במעצר: שוחררו ילדי בת עין

שני הילדים שנותרו במעצר בשל החשד למעורבות בהשלכת בקבוק תבערה - שוחררו • עמותת 'חננו': "המשטרה הפרה את זכויות הילדים פעם אחר פעם"

העצורים. צילום: פלאש 90
העצורים. צילום: פלאש 90

הבוקר (ו), ללא צורך בדיון חוזר בבית המשפט, שוחררו שני הילדים מבת עין שנותרו במעצר בחשד למעורבות בהשלכת הבקבוק תבערה על מונית פלסטינית. הילד השלישי שנעצר בחשד למעורבות בפרשה שוחרר כבר שלשום על ידי המשטרה. לעת עתה לא הודיעה המשטרה על הגשת כתבי אישום.

כזכור, הילדים נעצרו ביום ראשון השבוע יחד עם חבר נוסף, כולם בגילאי 12-13, ונלקחו לחקירה בתחנת ימ"ר ש"י במעלה אדומים. לאחר שבית המשפט האריך את מעצרם פעמיים במשך השבוע, הורה אתמול שופט בית משפט השלום בירושלים, ירון מינטקביץ', כי הנערים ישוחררו הבוקר ממעצר, אם לא תחול התפתחות בחקירה.

הבוקר בחרה המשטרה שלא להביא את הנערים לדיון בכדי לדרוש את המשך מעצרם, ושחררה אותם בתחנה. הורי הילדים הגיע לקחתם הביתה אחרי כמעט שבוע שהיו במעצר.

בהודעה שמסר לתקשורת, ספר הילד ששוחרר שלשום, כי יחס המשטרה בחקירות היה קשה ולא נעים עבורם. לדבריו ביום הראשון למעצר כמעט ולא קבלו לאכול. צעקות ואיומים שלוו מדי פעם במשיכה בפאותיהם של הילדים היו חוויות שכיחות בחקירות שנמשכו שעות ארוכות, בחמשת ימי המעצר של הילדים.

לדברי עמותת 'חננו', המשטרה הפירה את זכויותיהם של הילדים פעם אחר פעם. אם בנושא של שהות בגיר בחקירתם כנדרש בחוק, אם בעיכוב או שלילה מוחלטת של מפגש עם עו"ד, אם בהתעלמות מגרסתם של הילדים בחקירה ובבית המשפט ועוד. במהלך המעצר הוגשה בקשה דחופה של עו"ד עדי קידר לקיים דיון בנושא הפרת התנאים, לאחר שנעתר בית המשפט לבקשה וקבע דיון, התירה המשטרה לעו"ד לפגוש את הילדים.

עו"ד דוד הלוי, שייצג את הנערים מטעם עמותת 'חננו' לאורך כל הפרשה, מסכם את דבר המעצר: "כפי שציינו מעל לכל במה אפשרית, המעצר של הילדים הללו היה מיותר וסתמי, מעצר שווא. המשטרה ניהלה את החקירה באופן ברוטאלי תוך פגיעה חמורה בזכויותיהם של מרשיי. שחרורם של יתר הילדים היום, מוכיח זאת ומדבר בעד עצמו".
בת עין בקבוק תבערה שחרור משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד