כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המלמד שוחרר למאסר בית • המשטרה: שימש כנהג 'חאפר'

המלמד ששכח ברכבו את חיים חנוך העניך בוימל בן ה-4 ז"ל, הובא להארכת מעצר • השופטת השתכנעה כי די בחלופת מעצר, ושלחה אותו למאסר בית של 5 ימים אצל הוריו

צילום: ישראל הולצברג. חדשות 24
צילום: ישראל הולצברג. חדשות 24



אתמול (ה) בשעות הבוקר שכח תושב מודיעין עילית, מלמד במקצועו, את הילד חיים חנוך העניך בוימל ז"ל בן ה-4 ברכבו, בשעות הצהריים, לאחר כ-4.5 שעות, שב לרכב, ומצא את הילד ללא רוח חיים.

הנהג נעצר מיד לחקירה, בהמשך הועבר למגרש הרוסים בירושלים, ובשעות הצהרים הובא לבית המשפט, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו.

בדיון אמר רס"מ שבי שמואל נציג המשטרה, כי מדובר באירוע טראגי - מותו של פעוט בן 4 עקב רשלנותו של המשיב. לדברי המשטרה, הנהג, שחי ועובד כמורה ביישוב החרדי מודיעין עילית, עוסק לפרנסתו בהוראה, וכדי להשלים פרנסה כנראה מסיע כ'חאפר' ילדים בדרך לעבודה, ומחזיר אותם בסיום יום הלימודים.

את ההסעות עשה ברכבו מסוג טויוטא. ובהמשך לביצוע ההסעות בשכר ללא היתר אסף אתמול (ה) מספר ילדים שהמנוח בן ה-4 הוא אחד מהם.

עוד בנושא:
טרגדיה במודיעין עילית • ילד בן 4 נמצא ללא רוח חיים לאחר שנשכח ברכב
"המלמד בוכה כל הזמן" • יובא ב-11 לבית המשפט
'אני מאשים' נוסח כצ'לה: "ילדים ימשיכו להיחנק למוות"

המשטרה טענה, האירוע כולו התהווה ברשלנות. מדובר ברכב פרטי שהכניס 5 ילדים לתוכו בגילאי 3-4 ויותר. חלק מהם קשורים ועם מושבים וחלק בלי. הנהג היה עושה סבב במודיעין עילית, מגיע לת"ת בו הוא מלמד, עוצר את הרכב, ולטענתו פותח את הדלת מאחור. מאחורי הנהג ממש ישב הילד, הנהג הבחין לטענתו במראת התשקיף בדמות שחלפה ונדמתה לו כדמות המנוח. הוא עצמו ישב באותו זמן ברכב והסתכל קדימה. בחלונות האחוריים של רכבו יש וילונות ולכן לאחר שיצא מהרכב לא ניתן לראות מה קורה מאחור.

הנהג טוען שיצא מתוך הנחה שהילד כבר לא ברכב, נעל את הרכב עם שלט ופנה לעיסוקיו, בשעה 08:20 בבוקר. הנהג טוען שהוא בדרך כלל יוצא במשך היום לקחת סיגריות מהאוטו ולצערו זה לא קרה אתמול, קופסאת הסיגריות הייתה עליו ולכן לא הגיע לרכב.

ביחד עם מורה אחר חזר לרכבו והבחינו הוא והמורה הנוסף בילד שכוב על צידו בכיסא האחורי עם רוק על פניו וסימנים כחולים. הנהג נכנס להלם ואפילו המורה שהיה איתו היה בהלם, לא הצליחו להתקשר לכוחות ההצלה ורצו למורים אחרים שיזעיקו הצלה. מד"א הגיעו כמה דקות לאחר מכן והבינו שאין מה לעשות ואז הגיע רופא שקבע את המוות.

נציג המשטרה דרש להאריך את מעצרו ב-5 ימים, "ישנם מספר פעולות שאנו צריכים לבצע. לאחר ביקור בפרקליטות ישנן פעולות משמעותיות שמצריכות את מעצרו".

נציג המשטרה הסביר כי לא בוצעה נתיחה בגופת הילד, ובעקבות כך המשטרה מחוייבת לעשות מספר דברים בתיק. בדגש על רשלנותו של הנהג מהתחלה עד הסוף. כאחד שגובה שכר על הסעות ילדים וזה לא חוקי, באחריותו לוודא שילד בן 3 או 4 ירד מהרכב ועבר את הכביש כמו שצריך והגיע למקום בו הוא צריך להיות, זאת חובה.

עורך הדין: הנהג לא עבריין. ניתן לשחררו לחלופת מאסר

עו"ד של הנהג עופר בר-טל, ציין בפני השופטת אנה שניידר, "כשהגעתי לחשוד אתמול, בניגוד לאחרים שחושבים על האסון שנגרם להם, הוא דיבר על האסון שנגרם למשפחה. הוא ביקש לשלוח את תנחומיו למשפחה. הטרגדיה מורכבת גם מהפעם שהוא לא הגיע לקחת את הסיגריות, הוא סיפר שהייתה מצלמה בבגאז' ולא לקח אותה. אני שומע מחברי בקשה מבית המשפט לתת למשיב עונש כי נגרם מוות נורא של ילד צעיר ומנסים להצדיק את המעצר. מבחינה משפטית אנו מנהלים משפט ובקשה למעצר של אדם אי אפשר להצדיק רק על רקע תוצאה, תהא חמורה ככל שתהא".

עוד הוסיף וטען, כי העילה היחידה להמשך מעצרו של הנהג היא שיבוש הליכי חקירה. אך גם במשטרה אומרים שאין כל ראיה שהוא שיבש או ניסה או ביקש או התכוון לשבש. אין כל ראיה שמישהו ממשפחתו ניסה לעשות זאת. למשטרה נותרו פעולות שבאות לקדם פניהם של טענות הזויות כמו שאולי הוא יגיד שלא נהג ברכב וכו'. מדובר באדם שאינו עבריין הרגיל להיאבק במשטרה ורואה במשטרה אויב.

עורך הדין גם הסביר כי מדובר במשיב בן 22, אב ל-2 ילדים, המלמד כבר 3 שנים. "לדברי המנהל שדיברתי איתו אתמול הוא מורה מבריק ואין מלמדים בגילו, הוא מאוד מסור. המקרה מתאים לחלופת מאסר אצל הוריו שגרים בירושלים ליד שער מנדלבאום, מרחק קצר מבית המשפט, מכיון שמדובר בשבת הוא לא ישוחח עם אף אחד וכל הוראה שבית המשפט יתן הוא ימלא בדייקנות. אדם כזה במעצר סובל הרבה יותר מאחרים, מספיק להסתכל עליו".

השופטת אנה שניידר סיכמה את הדיון ואמרה: "מעיון בהודעת העו"ד ובחומר החקירה לרבות הפעולות שבדעת המבקשת לבצע, לא שוכנעתי כי יש צורך במעצרו של המשיב וכי ניתן להסתפק בחלופת מעצר נאותה".

השופטת החליטה לשחרר את הנהג למעצר בית מלא בבית הוריו ברחוב שומרי אמונים עד ליום 4/9/12 בשעה 13:00. בתנאים הבאים: הפקדה כספית בסך 2,000 שקל. ערבות עצמית וערבות צד ג' של אחיו של המשיב על סך 3,000 שקל כל אחת, ואי יצירת קשר בכל דרך שהיא עם הורי הילדים שאותם הוא נהג להסיע.
נהג מלמד מאסר בית נפטר בוימל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד