א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

טענות על מד"א: "לא רצו לפנות את החולה"

איש התקשורת דורון נשר עבר אירוע מוחי אך הפארמדיקים של מד"א סירבו לפנותו • בני המשפחה נאלצו לפנותו כשהוא מגולגל בשטיח • מד"א: "נשר סירב להתפנות"

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון

כיממה לאחר שבארגון מד"א האשימו את מתנדב 'איחוד הצלה' בחוסר מקצועיות רפואית, טוענת אשה כי צוות מד"א סירב לפנות את בעלה החולה לבית החולים.

בסוף השבוע אושפז בבית החולים בילינסון בפתח תקווה הסופר ואיש הטלוויזיה, דורון נשר בן 58, לאחר שעבר אירוע מוחי, כך פורסם בערוץ 10.

נשר עבר צינתור מוח, ומצבו קשה אבל יציב.

בשבוע שעבר ביום חמישי בערב חש נשר ברע ובני משפחתו הזעיקו ניידת מד"א. אולם לדברי רעייתו הפראמדיקים לא פינו אותו לבית החולים, כיוון שלטענתם נשר סירב לכך בכל תוקף ו"אסור להם לפנות אדם בכפייה".

מד"א: חובש 'איחוד' דיווח על מוות, אנחנו הצלנו • איחוד: יח"צנות

עם זאת, בני המשפחה טוענים שנשר שהיה במצב בריאותי קשה ולא הובן כהלכה, לכן הם נאלצו לפנות אותו באופן עצמאי לבית החולים, מגולגל בתוך שטיח, כדי שלא יפגע בעצמו - מה שגרר לדבריהם החמרה במצבו הבריאותי. "מימיי לא הרגשתי כזה חוסר אונים, שעומדים לי שלושה בחורים ממד"א בבית ומסרבים לפנות את בעלי בשיא של אירוע מוחי", סיפרה רעייתו נילי לחדשות 10, "אני חושבת זו שערוריה, ואני צריכה לפנות אותו מגולגל בשטיח לבית החולים".

ממגן דוד אדום נמסר בתגובה כי "הצוות ביקש לפנות את החולה לבית החולים, אך מר נשר התנגד לכך בתוקף ולא הסכים להתפנות. הצוות המשיך בטיפול בבית המשפחה ובמשך כשעתיים עשה כל מאמץ כדי לשכנע את מר נשר להתפנות לבית חולים אך הוא המשיך להתנגד בתוקף. יודגש כי על פי החוק חל איסור על צוותי מד"א לפנות חולה לבית חולים כאשר הוא מתנגד לכך בתוקף. הצוות אף התייעץ עם הרופא במוקד מד"א ובלית ברירה, לאחר כשעתיים של ניסיונות שכנוע וטיפול בחולה, לא יכול היה הצוות לפנותו לאור התנגדותו הנחרצת להתפנות לבית החולים על ידי הצוות. מד״א הקים צוות לבדיקת הנושא, שבין השאר יבדוק אם יש מקום לקרוא לשינוי החקיקה ולתת לאנשי מד"א סמכויות לפנות בכפייה".
מדא דורון נשר הצלה פינוי אירוע מוחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד