כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שנה לאחר הרעלת המשפחה: שלושה מחבלים נעצרו

לפני כשנה הורעלו בני משפחה ברעננה על ידי פורץ • גם שוטר שהגיע לבית שתה מהמשקה שהורעל • לאחרונה נלכדו המחבלים - ערבים שעבדו בשיפוצים אצל המשפחה

צילום ארכיון: יעקב נחומי
צילום ארכיון: יעקב נחומי

הבוקר (א) הותר לפרסום כי ערבי תושב בית פוריק בשומרון ושני ערבים נוספים הרעילו בני משפחה ברעננה.

לפני עשרה חודשים, בתאריך כ"ה תשרי תשע"ב בשעות הערב, הזעיקו בני משפחת לרנר מרחוב דוד אלעזר ברעננה את כוחות המשטרה, לאחר שדירתם נפרצה.

על השולחן היה מונח מיץ אשכוליות, ממנו שתה אייל בעל הדירה, ובהמשך גם שאר בני המשפחה ואף השוטר שהוזמן לדירה והתכבד בכוס שתיה. אייל לרנר, בן 38, אושפז בבית החולים מאיר בכפר סבא ביחידה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם, כשלצידו אושפזו גם בנו הפעוט בן השנתיים, אשתו יפעת בת 36, וחמותו בת 55, כשהן במצב קל.

השוטר מתחנת כפר סבא שהגיע לדירה לגביית עדות, ושתה אף הוא - החל גם הוא לחוש בסחרחורת. עקב כך פתחה המשטרה בבדיקה האם מדובר בהרעלה מכוונת או בחומר ניקוי שגרם להרעלה.

בבית החולים התעורר החשד כי בני הבית הורעלו, הממצאים הועברו למשטרה, על פרטי האירוע הוצא צו איסור פרסום וצוות החקירה החל בביצוע פעולות גלויות וסמויות בניסיון לזהות מי עומד מאחורי הניסיון להרעיל את בני המשפחה. מכלי השתייה נשלחו לבדיקה ומתוצאותיה התברר כי הם הכילו חומר הדברה המיועד לקטילת חרקים והוא משמש בעיקר את המגזר החקלאי.

תחילה לא היה קצה חוט לזהותם של האחראים לביצוע העבירה וחקירת האירוע הועברה ליחידה ללוחמה בפשיעה בתחנת המשטרה בכפר סבא בפיקודו של פקד רותם גיל ונוהלה על ידי רב סמל בכיר אילנה קוסינובסקי, וצו איסור פרסום הוטל על המקרה. נבדקו כיוונים שונים,

לפני מספר שבועות חלה תפנית: מחומר הראיות שנאסף בידי צוות החוקרים עלה בסבירות גבוהה שתושב השטחים שעבד בבית המשפחה הוא האחראי להרעלה. במשטרה החליטו כי למרות שהחשוד מתגורר בשטחים יש להביאו לחקירה במתקן משטרתי בישראל והוא נעצר ונלקח לחקירה בתחנת המשטרה בכפר סבא. מאז הוארך מעצרו שלוש פעמים על ידי שופטי בית משפט השלום בפתח תקווה. במהלך ימי מעצרו של החשוד עלה החשד כי אדם נוסף, תושב טירה מעורב בפרשה והשוטרים עצרו גם אותו. כעבור מספר ימים "נשבר" החשוד והודה כי היה מעורב במעשה, ואמר שעשה זאת "כי אני שונא יהודים".

על פי החשד, החשוד המרכזי עותמאן עדנאן נסערה, בן 46 מבית פוריק שבשומרון, הכניס חומר הדברת מזיקים קטלני לבקבוקי השתייה והמזון במקרר של בני המשפחה.

בפרשה נעצרו גם שני ערבים נוספים החשודים במעורבות: חוסאם עבד אל-רחים, בן 36 תושב טירה, וחשוד נוסף. המשטרה מייחסת להם עבירות של ניסיון לביצוע רצח והתפרצות לדירה.

סנ"צ בני הרנס מפקד תחנת כפר סבא ציין: "אנו רואים בחומרה רבה את המעשה ולמרות שהחשוד התגורר בשטחים היה חשוב לנו להביאו לחקירה בישראל. משטרת ישראל תפעל נגד פורעי חוק באשר הם ותמצא עמם את הדין".
רעננה הרעלה מחבלים לאומני שתיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד