כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אור ירוק קוראת להחמיר עם עברייני ה"פגע וברח"

מדי שנה מתרחשות כ-700 תאונות "פגע וברח" בממוצע ונהרגים כ-18 בני אדם בממוצע. ב-5 בספטמבר 2012, תקיים עמותת "אור ירוק" בשיתוף עמותת "צדק בשבילי", כנס חירום בנושא

אור ירוק קוראת להחמיר עם עברייני ה"פגע וברח"
פלאש90



ב-17 באוגוסט 2012, נהרגו סבטלנה יגודייב ובתה שושנה וקרובת משפחתן אלכסנדרה רובינוב, בתאונת פגע וברח בנתניה, כשחצו את הכביש במעבר חציה. הנהג הפוגע, ברח ממקום התאונה מבלי להזעיק או להגיש עזרה והשאיר את שלוש הנשים, להתבוסס בדמן.

תאונות "פגע וברח" הפכו למכת מדינה ולפי נתוני עמותת "אור ירוק", מדי שנה מתרחשות כ-700 תאונות "פגע וברח" בממוצע. 18 בני אדם מוצאים את מותם כתוצאה מתאונות פגע וברח וכ-1000 נפצעים.

ב-5 בספטמבר 2012 יקיימו עמותת "אור ירוק" ועמותת "צדק בשבילי" (חבריה של לי זיתוני ז"ל), כנס חירום שמטרתו למגר את תאונות ה"פגע וברח". הכוונה בכנס, היא להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי, כדי למצוא פתרון אשר יביא לצמצום מידי בתופעת תאונות ה"פגע וברח".
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בישראל קיימים מאות נהגים מועדים, אשר ממשיכים לנהוג בכביש הארץ ומסכנים את חיי שאר משתמשי הדרך. על המדינה להגביר את המאמצים, כדי ללכוד את עברייני התנועה המועדים, ולהורידם מהכביש. במקביל, על המדינה להחמיר עם עברייני ה"פגע וברח" כדי להגביר את ההרתעה."

תאונת "פגע וברח" היא מהעבירות החמורות שיש, כאשר אדם פוגע עם כלי הרכב שלו באדם אחר ולא עוצר לעזור לפצוע או להזעיק את כוחות ההצלה. מדובר במעשה אנטי מוסרי ואכזרי אשר מוגדר בחוק כעבירה של "הפקרה לאחר פגיעה.

בשנה האחרונה תוקן חוק "פגע וברח", והוחמרו העונשים בגין עבירה פלילית זו. נהג שיורשע בחבלה חמורה או כאשר התוצאה קטלנית, יהא דינו עד 14 שנות מאסר בפועל. גם על אדם אשר ישב ליד הנהג ולא דיווח לשירותי ההצלה, יכול עונש,ודינו יכול להיות עד שבע שנות מאסר.
פגע וברח תאונת דרכים אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד