י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מסע היסטורי: הגראי"ל נכנס לאולם והאלפים פרצו בשירת "ימים על ימי מלך" • סיקור

מסע הגראי"ל שטיינמן בפריז נפתח עם נחיתתו בשעה 15:30 בשדה התעופה • משם פנה הגראי"ל לאולם בו נערכה קבלת הפנים • במעמד החיזוק באולם 'דוק פולמן' אמר הגראי"ל: "על חינוך אין פשרות. בזה תלוי עתיד העם היהודי" • אולם נפרד לנשים • בהשתתפות כל הקהילות החרדיות בצרפת, ובראשות הגר"י כץ רב הקהילה החרדית בפריז • 'בחדרי חרדים' בסיקור מיוחד, גלריות ווידאו

הגראי"ל במעמד. לצידו הגר"י כץ
הגראי"ל במעמד. לצידו הגר"י כץ

התרגשות בקרב תושביה היהודיים של פריס בשל ביקורו של הגראי"ל שטיינמן למטרת חיזוק הקהילה היהודית במקום, שאורגן על ידי הגאון רבי יצחק כץ, רבה של קהילת יראים וראש מוסדות יד מרדכי.

הגראי"ל נחת בשעה 15:30 אחר הצהריים. כוחות הביטחון נערכו לפני כן בשטח, כשהם מאבטחים את כל תוואי הדרך החל ממקום הנחיתה ועד למקום בו נערכת קבלת הפנים, בפתח המטוס קידם הגר"י כץ את פניו של ראש הישיבה.

אלפים מתושביה היהודים של צרפת הגיעו כבר להגיע לאולם 'דוק פולמן' בו ישא הגראי"ל את דברי החיזוק. הנשים מתרכזות באולם נפרד שיועד עבורן בסמוך.

בשעה 17:15 נפתח המעמד בתפילת מנחה המונית, כאשר את שולחן הנשיאות מעטרים עשרות רבני קהילות מכל רחבי צרפת ואירופה, בהם משלחת רבני חב"ד בראשות הרב אברהם ברוך והרב יוסף יצחק פבזנר.

את הכינוס פתח הנגיד הרב רפאל הררי, שביקש בתחילה ממנכ"ל המוסדות הרב שמואל כהן לוודא שהציבור התיישב במקומו, ולאחר מכן פתח בברכת שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. בהמשך סקר הרב הררי את המערכה המתנהלת בימים אלה על משמר החינוך הטהור בדרך ישראל סבא, כאשר גם בצרפת נושא לימודי הליב"ה נתון בעיצומו של מאבק.

הגרא"ד דונר, מדייני לונדון, נשא דברים אחריו, בדבריו עמד על המצב החריף באירופה, גזירת המילה בגרמניה, גזירת השחיטה בהולנד וגזירת החינוך בצרפת. הרב דונר גם סקר את משפטו של המוהל בגרמניה ואת ההשלכות החמורות.

הגר"י סיטרוק, רבה הראשי של צרפת לשעבר, נשא דברי חיזוק בצרפתית ואמר כי אחרי מסע חיזורק שכזה אין ספק שבעוד מספר שנים כל יהדות צרפת תשוב בתשובה.

הרב יעקב הלל, ראש ישיבת המקובלים אהבת שלום, שהגיע עם הגראי"ל שטיינמן במטוס מישראל, פתח בדברי הספד על הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

את פניו של הגראי"ל שטיינמן, שהגיע לאולם לאחר מנוחה קצרה, קיבלו האלפים בהתלהבות רבה ובשירת 'ימים על ימי מלך' שנמשכה דקות ארוכות.

הגר"י אפרתי הדגיש בדברים שנשא, כי "עלינו לקבל את פסקי גדולי ישראל כולם ובראשם מרן ראש הישיבה".

עוד השתתפו במעמד, הרב היימן, הרב רוזנברג, הרב פרנקפורטר, הרב פפרמן, הרב קרביץ, הרב רוטנברג, הרב קון, הרב למל ועוד רבים מרבני צרפת.

הגר"י וייל, זקו רבני צרפת, נשא אף הוא דברי חיזוק, שלאחריהן פתח הגראי"ל שטיינמן בדברי החיזוק.

"כשהקב"ה רוצה לשבח את אברהם אבינו, הוא לא מעלה על נס את מעלותיו ומסירות הנפש שלו, אלא את דאגתו לחינוך, לדור העתיד, 'כי ידעתיו למען אשר יצווה את בניו', זה העיקר, על חינוך אין פשרות כי בו תלוי כל עתיד העם היהודי". אמר הגראי"ל.

עם סיום הכנס פנה הגראי"ל לטיסה חזור לישראל, ומעט אחרי חצות נחת בארץ.

דאגה קלה נרשמה בבוקר לאחר שהגראי"ל לא חש בטוב, אך לאחר שהוא נח מעט יצא מביתו, כשהטיסה מתאחרת בשעה קלה.

במשלחת שהגיעה יחד עם הגראי"ל במטוס הפרטי היו בנו הגאון רבי משה שטיינמן, הגאון רבי יוסף אפרתי, נכדו הרב דוד שפירא, הרב יצחק רוזנגרטן, הרב משה יהודה שניידר, הרב איסר שוב, הרב ישראל פרידמן, הרב יעקב וירז'בנסקי, הרב אשר שטיינמן, נכדו יעקב ברלין, חיים כהן המקורב לנגיד רפאל הררי, ורופאו האישי של הגראי"ל הד"ר יוסף ארדי. בפריז הצטרפו גם הרב יעקב רוזנשטיין ויהודה וצלר האחראי על הביטחון והלוגיסטיקה של האירוע.

מטרתו העיקרית של הביקור היא לחזק את הקהילה היהודית בפריז לשלוח את ילדיהם למוסדות המלמדים לימודי קודש בלבד ולומר לא ללימודי ליבה גם אם הם משולבים בלימודי קודש. את הביקור יזם הגאון רבי יצחק כץ, רב קהילת יראים וראש מוסדות "יד מרדכי", והגראי"ל נענה לבקשתו הנרגשת והחליט לעשות את המאמץ ואת הדרך הארוכה עד לצרפת.

ירח טוקר, יועץ התקשורת מטעם הקהילה החרדית בצרפת, אומר ל'בחדרי חרדים' שמאות רכבים של יהודי צרפת הציפו את חניות האולם, וכי רב הקהילה החרדית בפריז הגר"י כץ ליווה את הגראי"ל בדרכו מהשדה התעופה לאולם.

עוד בנושא:
ביקור היסטורי: הגראי"ל שטיינמן לכינוס חיזוק בפריז • סיקור נרחב










<





















צרפת פריז שטיינמן ביקור אלול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד