כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

זעם, שוטרים ואיומים • ביטול 'מבצע אומן', היום שאחרי

הנוסעים זועמים - וכוחות משטרה ממתינים להם במשרדי 'נחלי איתנים' • נחמן ברלנד, המלווה במאבטחים, טוען לאיומים על חייו • ובמשרדי הנסיעות? תוהו ובוהו

מי יזכה השנה? אומן תשע"ב. צילום: יעקב נחומי
מי יזכה השנה? אומן תשע"ב. צילום: יעקב נחומי



ימים אחדים לאחר שהודיעו בחברת 'נחלי איתנים' כי מבצע סבסוד הכרטיסים לראש השנה תשע"ג באומן של מוסדות 'שובו בנים' בברסלב בוטל, נדמה כי העניינים יוצאים מכלל שליטה.

כוחות משטרה ניצבים מחוץ למשרדי החברה כדי למנוע מהומות, במשרדי הנסיעות השונים מנצלים את העובדה כי 9,000 נוסעים נותרו ללא כרטיסים, האיומים על בכירים בחסידות נמשכים וזעמם של הנוסעים מרקיע שחקים.

עוד בנושא:
המבצע קרס • 9,000 נוסעים תקועים ללא כרטיס
מבצע סבסוד כרטיסי הטיסה לאומן נקלע לקשיי מימון
ב-2:00 לפנות בוקר סוכם: יש מימון כרטיסים לאומן

כתב 'בחדרי חרדים' הגיע הצהריים (א) סמוך לשעה 13:00 למשרד הנסיעות 'דרך צדיקים' בשכונת בית ישראל בירושלים. תור הממתינים בכניסה למשרד משתרך עד לכביש הצר. מאבטח פרטי שניצב במקום, מנסה בשארית כוחותיו להשליט סדר במקום.

מי שעובר באזור עלול לחשוב כי בתוך המשרד מתקיימת חלוקה חינמית של כרטיסים לאומן, אך מהר מאד מבינים כולם כי כל אחד מהממתינים אמור בתוך דקות להוציא מאות דולרים לרכישת כרטיס לאומן, זאת לאחר שכבר שילם 300 דולר לפני חודשים אחדים ונותר ללא כרטיס בעקבות ביטול המבצע.

רוב הנוסעים מגיעים לכאן בעקבות הודעה שפרסמו ביום שישי ב'נחלי איתנים', לפיה כל מי שירכוש כרטיס חדש דרך 'דרך צדיקים' יקבל החזר חלקי על הכסף שכבר שילם.

"החל מיום ראשון הקרוב, כל מי שנרשם במשרדים של נחלי איתנים, יוכל לגשת ולהירשם בדרך צדיקים, ולקבל בשלב ראשון עבור מבוגר 150 $ ועבור ילד 200 $", לשון ההודעה.

עוד נכתב בהודעה: "בעזרת השם, נמשיך לעבוד ולפעול ללא מנוח על מנת להחזיר ללקוחותינו את שאר הכסף אך אין באפשרותנו בשלב זה להבטיח את שאר הכסף קודם ר"ה הבעל"ט".

"עד הערב, הדברים יהיו ברורים יותר"

אז מה קורה בפועל?

משיחות שקיים כתב 'בחדרי חרדים' עם נוסעים שיצאו ממשרדי 'דרך צדיקים' מתברר כי לא ניתן להם החזר כספי. "אמרו לי: אתה רוצה לקנות כרטיס חדש ב- 700 דולר, ללא קשר למה שהיה בנחלי איתנים? אתה יכול! אם אתה רוצה החזרים, זה לא קשור אלינו", מספר ש. אברהמי. "עד כה כבר שילמתי קרוב ל-5000 ש"ח כדי לטוס לאומן, מי יודע מתי ואיך אני אקבל את הכסף בחזרה?".

נוסע אחר, חסיד ברסלב שלא הזדהה בשמו, אמר: "מנצלים כרגע את העובדה שאנשים נותרו ללא כרטיסים, גובים מחיר כפי שהיו גובים מכל אחד שבועיים לפני החג ולכסף שכל אחד מאיתנו שילם אין כיסוי".

גורם ב'שובו בנים' הסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי עניין ההחזר עם 'דרך צדיקים' יסתדר בשעות הקרובות. "העברת הכסף לנוסעים דרך 'דרך צדיקים' התעכבה", הסביר. "מקווים שבתוך הלחץ הגדול, גם זה יסתדר עד שעות הערב".

בשעות הצהריים התקיימה פגישה בה נכחו עסקני 'שובו בנים' מטרה לטכס עצה כיצד להחזיר את הכסף לנוסעים במהירות האפשרית. בין ההצעות שהועלו על שולחן הדיונים היא כי עוד לפני החג ינתן סכום של 150 דולר לכל רוכש ובצ'ק דחוי לאחרי החג יינתן לכל אחד הכסף הנותר ועוד 100 או 150 דולר נוספים כפיצוי.

נכון לאחר הצהריים, גם לאחר שהסתיימה הפגישה, טרם התקבלה ההחלטה הסופית.

בשעת צהריים הגיע אדם למשרד 'נחלי איתנים' ברחוב שבטי ישראל בירושלים וניסה לפרוץ. גם בשעה זו, עשרות אנשים מתגודדים מחוץ למשרד וזועמים על המצב הנוכחי. 2 ניידות משטרה הגיעו למקום, והשקט חזר למקום.

יוסי זק"ש, שעובד ב'נחלי איתנים' יותר מ- 3 שנים, אמר ל'בחדרי חרדים': "המשרד סגור מהסיבה שאנשים מתנהגים בברוטאליות כלפי העובדים. נעשים כל המאמצים להשיג עוד היום את הזיכוי הכספי ואת הפיצוי בצק דחוי. בהוראת הרב ברלנד, אף אחד לא נעלם, כל מי שמגיע לכאן מקבל תשובות או מידע למה שהוא צריך, מקווים שעד הערב הדברים יהיו ברורים יותר".

בתוך כך, בכירים בחסידות ובראשם הרב נחמן ברלנד, בנו של הגר"א, סופגים בשעות האחרונות איומים על חייהם בטענה כי הם אחראים למחדל הגדול שנוצר. על פי דיווחים, סביב נחמן ברלנד הוצבה אבטחה צמודה זאת כדי למנוע מקרי אלימות, במידה ויהיו כאלו.
נחלי איתנים אומן שובו בנים דרך צדיקים טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד