ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

שר התחבורה מגן על יום כיפור: נגד השכרת אופניים

שר התחבורה תוקף את עיריית תל-אביב בשל כוונתה להתיר שימוש בשירות השכרת אופניים ביום כיפור, ואומר: "מדובר בחציית קו אדום" • העירייה: "השירות לא יופעל בחג"

ישראל כ"ץ. צילום: ארכיון
ישראל כ"ץ. צילום: ארכיון

גל כתבות בלתי אוהדות צפוי לו לשר התחבורה, ישראל כץ, במהלך הימים הקרובים, ואולי כאן תהיה הבמה היחידה בה יזכה לשבח.

'פשעו': קריאה לראש עיריית תל-אביב רון חולדאי לחזור בו מהחלטתו להפעיל את שירות השכרת האופניים 'תל אופן' ביום כיפור. השר אף איים לבטל את התקציבים אותם הקצה לטובת המיזם באם דרישתו לא תתבצע.

יתירה מזו: השר כץ אף 'העז' לנמק את דרישתו ב"פגיעה קשה ביום המקודש ביותר לעם ישראל". וכי "מדובר בחציית קו אדום ובשבירה של כל המוסכמות".

השר הוסיף כי הפרויקט חשוב ביותר, וזו הסיבה לפיה משרדו עודד אותו והקצה לו תקציבים לסלילת מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים, "אך לצערי, חולדאי עושה בו שימוש פוליטי ופוגע ביום הקדוש ביותר ליהודים".

כץ הוסיף: "מדובר בפרוייקט חשוב ומצליח ולכן משרד התחבורה תמך ואף עודד את המיזם, באמצעות הקצאת תקציבים ובסלילת מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים. אם חולדאי ישבור את כל הכללים ויפגע ביום המקודש ליהודים, אפסיק את כל כספי הסיוע והתמיכה של המשרד".

גם הנציגים החרדים בעירייה הביעו זעם על החלטת ראש העיר. חבר מועצת העיר, בנימין בביוף, אמר כי הוא "חש אכזבה רבה מהזלזול ביום הקדוש הזה ואני קורא לחברי המועצה לפעול לשינוי ההחלטה. זה אות קלון גדול לתושבי העיר העברית הראשונה. זה לא יום שהוא חג האופניים אלא יום של כפרת עוונות. מה שהיוונים ניסו לעשות לפני 2000 שנה ולא הצליחו, קורה כאן. אני קורא למועצה הדתית ולרב הראשי של תל-אביב לפעול בעניין זה ובמלוא העוצמה".

בתחילה בחנו בעירייה אפשרות להפעיל את מערך ההשכרה במהלך היום הקדוש עצמו, אלא שמהלך שכזה היה מחייב הפעלת מוקד תמיכה ושירות של החברה המפעילה את הפרויקט, דבר בלתי אפשרי כשמדובר ביום שבתון במשק. בסופו של דבר החליטו בעירייה כי רק מנויים של השירות יוכלו להשתמש בו כשהם משכירים את האופניים לפני כניסת הצום ומחזירים עם צאתו.

זו הסיבה לכך שבעירייה הגיבו בכעס על החלטת השר: "מצער ששר התחבורה ישראל כץ, לא בדק את הפרטים בנושא שירותי תל אופן ביום כיפור טרם הודעתו לעיתונות בנושא. בניגוד לדברי שר התחבורה, מערכת התל אופן לא תופעל ביום כיפור ולא ניתן יהיה לשכור אופניים במהלך היום. המנויים השנתיים יוכלו ללא תשלום לשכור אופניים לפני החג ולהחזירם בצאתו כך שאין כל פגיעה בקדושת יום כיפור בפעולה זו.

"יצוין כי גם בשנה שעברה ניתן היה לקחת אופניים לפני יום כיפור ולהחזירם בצאתו, אך המנויים חויבו על משך ההשכרה. השנה לא יידרש כל תשלום מהמנויים השנתיים. יש לציין כי תפעולו השוטף של הפרויקט ממומן אך ורק על ידי עיריית תל אביב יפו. העירייה מצרה על ניסיון השר לפגוע בפרויקט שהצלחתו כאלטרנטיבה לתחבורה הציבורית כבר הוכחה".
ישראל כץ עירית תל-אביב רון חולדאי משרד התחבורה יום הכיפורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד