כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חגי עמיר: "איני מתחרט - אסור להתחרט על מצווה"

בראיון ראשון של חגי עמיר מאז שחרורו הוא אומר: "אני לאר מתחרט על מה שעשינו, הרי עשינו מצווה" • את הראיון בחר להעניק דווקא לעיתונאי המזוהה עם השמאל

חגי עמיר. צילום: פלאש 90
חגי עמיר. צילום: פלאש 90

"ברור שאיני מתחרט על הרצח, על מצווה אסור להתחרט", כך אומר חגי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה, יצחק רבין בראיון ראשון שנערך עמו ושפורסם היום (א).

עמיר בחר להתראיין לעמי קאופמן במגזין הרשת תשע-שבע-שתיים המזוהה עם השמאל, זאת לאחר שסיפר כי קיבל הצעות רבות להתראיין לכלי תקשורת ישראליים אך סירב מאחר ו"אינו סומך על אמינותם".

עמיר חי היום בהרצליה, עובד במסגרות ומתכוון ללמוד הנדסת בניין.

לדבריו, הוא מתכוון לפעול לשחרורו של אחיו מהכלא: "לא אנוח עד שישוחרר, זו הסיבה לכל פעילותי".

כשנשאל האם הוא נתקף הרהורים של חרטה ענה: "ברור שלא, הרי זה לא קרה במקרה. חשבנו על כך במשך שנתיים, פעלנו לפי ההלכה היהודית ועל מצווה אסור להתחרט". בהמשך, כאשר הוא נשאל אם הוא גאה ברצח, הוא עונה "ברור".

קאופמן, מי שערך עמו את הראיון המשיך להקשות על חגי עמיר. הוא גם שאל אותו בדבר הסתירה בין מעשיו ובין הציווי בתורה "לא תרצח". על כך השיב עמיר: "הציווי הזה לא מוחלט, ברור שיש מקרים שזה מותר, לכן יש באותה תורה בדיוק את הציווי של 'הבא להרגך השכם להרגו'".

בתשובה לשאלה אם היה יכול לבצע את הרצח במקום אחיו ענה "הייתי עושה זאת במוקדם או במאוחר".

במהלך הראיון, לא הביע עמיר ברחמים כלפי משפחת רבין, "המשפחה לא ממש התרגשה מדם הנרצחים באלטלנה, לכן דמעות התנין שנשפכות מהם לא מרגשות אותי. המשפחה הזו מתפרנסת לא רע מכל הסיפור". בראיון טען כי קיבל יחס של כבוד בכלא וגם לאחר שחרורו "בכל מקום בארץ בו ביקרתי".

בתשובה לשאלה אם הוא מסכים שמעשיו גרמו לימין נזק, הוא משיב: "נזק תדמיתי כן, הפרענו להם בחנפנות ובהתרפסות שלהם. זה הנזק היחידי שנגרם להם, ואני לא מצטער על כך, דעתם לא ממש משנה לנו".

כשהתייחס לתנאים בהם נמצא אחיו בכלא, אמר: "שב"ס דואג להעסיק שופטים שמשתפים איתו פעולה ומגבים כל קפריזה של השב"כ, מטומטמת ככל שתהיה, תוך כדי קבלת עדויות שקר במודע מצד השופטים, עיוות דין והטייתו", אמר.
חגי עמיר רצח ראש הממשלה יצחק רבין יגאל עמיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד