כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הוקפאו תקציבי הישיבות? משרד החינוך: להד"ם

פרסומים חסרי שחר: הוקפא תקצוב הישיבות עקב היעדר חוק חלופי לחוק טל • בכירים במשרד החינוך: כל עוד אין חלופה, לא יבצע שר החינוך כל שינוי במדיניות התקצוב

צילום: מנחם הלוי
צילום: מנחם הלוי

בעקבות פרסומים שגויים לפיהם כביכול הקפיא משרד החינוך את תקציבי הישיבות, וזאת בהיעדר חלופה חוקית לחוק טל הקודם, מבהירים במשרד: להד"ם. "אנחנו מכחישים בתוקף את הידיעה", אומרים גורמים בכירים במשרד.

לדבריהם, כל עוד אין חלופה לחוק, לא יבצע שר החינוך, גדעון סער, כל שינוי במדיניות התקצוב של הישיבות.

יתרה מכך, מידי שלושה שבועות מחייב המחוקק את משרדי הממשלה לפרסם כל שינוי במבחני התמיכה. מאחר והחגים בפתח ובמשרד חששו מפני ואקום שייווצר בשל ימי החג השונים, ניתנה הוראה ליועץ המשפטי במשרד לפנות ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטין, ולקבל את אישורו החריג לפרסום השינויים בתקופה של פחות משלושה שבועות.

האישור ניתן, הפרסום פורסם, והוא מאפשר המשך הזרמה תקציבית תקינה, למרות ימי החג.

"לא די בכך שלא פנינו אל התקשורת כדי לגזור קופון על דאגתנו לקראת החגים ולקראת המשך תקצוב תקין, אלא שאנחנו עוד מקבלים יריקה בפרצוף, על לא עוול בכפינו", זועמים במשרד.

לגופם של דברים הם מסבירים כי ההוראה קיימת בחשכ"ל, השייך למשרד האוצר, למרות שמשפטית משרד החינוך גורסם שהוא הגוף היחיד בעל הסמכות בנושא. אלא שגם בהוראה הנ"ל לא רואים במשרד החינוך כל בעייה מעשית, שכן נוסח חדש אותו הכינה המחלקה המשפטית שלהם ואשר יאושר כבר ביום חמישי הקרוב יאפשר את הזרמת הכסף מיד בתחילת השבוע.

לדברי גורמים בכירים במשרד החינוך, העבודה הנ"ל היא "בירוקרטיה ראויה לציון של הצוות של סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, שפעל בשיתוף פעולה מלא עם שר החינוך, גדעון סער. השניים השכילו לקצר הליכים ולהחליק את ההתאמות הנדרשות ליום שאחרי חוק טל וזאת בדיוק כדי למנוע משברים מהסוג שהתעורר זה עתה ולחינם".
משרד החינוך ישיבות גדעון סער תקציב חגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד