י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

שיר שני ליעקב מנשה: אחות קטנה • להאזנה

האברך שהיה לזמר וגם למלחין, שר בעצמו את לחניו • האזינו ליעקב משה מבצע את שירו אחות קטנה האקטואלי לימים אלה • מנשה מבטיח: אמשיך לעבוד כמלחין

שיר שני ליעקב מנשה: אחות קטנה • להאזנה

יעקב מנשה הוא אברך (35) המשקיע את עיקר חייו בלימוד תורה, בשעות הפנאי הוא "נוגע במוזיקה" – מלחין שירים במגוון סגנונות מחסידי, עבור דרך מזרחי ועד לישראלי מסורתי, מנשה מנגן כקלידן באירועים שונים.

כבר מגיל ילדות נמשך למוזיקה, כילד, בתלמוד תורה תופף על כל מה שמשמיע קול, בהמשך זיהה בעצמו את הכישרון לנגן באורגן על פי שמיעה והתקדם אט אט בסולם הנגינה היהודית. המפנה המוזיקלי התרחש בגיל 17 עת הוזמן לנגן כקלידן באירוע משפחתי ומאז ניגן בעשרות רבות של אירועים ושמחות.

שנתיים אחרי, מגלה מנשה פן חדש בהקשר המוסיקלי אצלו – הוא מלחין לראשונה בחייו. בינתיים הוא צובר ניסיון ולחניו המגיעים אל טובי הזמרים - כובשים את תחנות הרדיו החרדיות. כעת הוא מנסה את קולו מן הצד השני של העשייה המוזיקלית, הוא בוחר לשיר בעצמו את לחניו. תחילה עם הפיוט 'מעוז צור', שזכה להתייחסות נאה גם בקרב תחנות הרדיו הכלליות, וכעת בסינגל חדש לימים הנוראים - אחות קטנה.




הפיוט המרגש המושר בתפילת ראש השנה, מקבל פרשנות מוזיקאלית חדשה ולא פחות מכך - אקטואלית, בעיבוד מדהים ומעורר מחשבה של אבי טל. את הקולות מספקים אבי טל ויוסף הדר, חזן בחסד המוסיף לשיר ממד של רגש ועוצמה. "המילים והמנגינה פשוט דחפו אותי לשיר, אך איני מתכוון להפוך לזמר", מרגיע מנשה, "אמשיך בע"ה בעשייה המוזיקלית בכתיבה והלחנה עבור מוכשרים ממני בשירה".

מנשה מייחל שהשיר אחות קטנה על הקשרו האקטואלי יתגשם במהרה וכמאמר הפיוט עצמו "תכלה שנה וקללותיה – תחל שנה וברכותיה..."
יעקב מנשה מוסיקה יהודית ימים נוראים תפילות שירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד