י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

המועצה האירופית מבקשת להגדיל את בדיקות הפתע לכלי רכב

על פי מחקר שנעשה באירופה: שיעור הכשלים של מערכות רכב אלקטרוניות, דומה לאלו של המערכות המכאניות. אור ירוק: "תקינות כלי הרכב מהוה את אחד הדברים המרכזיים במאבק בתאונות דרכים"

המועצה האירופית מבקשת להגדיל את בדיקות הפתע לכלי רכב

כדי לשפר את הבטיחות בדרכים יש לשפר את בטיחות ותחזוקת כלי הרכב. כלי רכב מתוחזקים כראוי, העומדים בדרישות הבטיחות, צפויים להיות מעורבים פחות בתאונות דרכים. המועצה האירופית, הכינה חבילת חקיקה חדשה לגבי בדיקות תקינות של כלי רכב. בדיקות התקינות מביאות איתן יתרון ברור ומבטיח, כי כלי רכב מתוחזקים כראוי, מעלים את רמת הבטיחות של כלי הרכב ומסייעים להפחתת תאונות דרכים.

בדיקות התקינות מסייעות לצמצום פליטת גזים, המזיקים לסביבה. בנוסף בדיקות שגרתיות מסייעות לשמור על רמת בטיחות גבוהה בתחבורה ציבורית. באיחוד האירופי כמו בישראל, מתקיימים שני סוגים של בדיקות – תקופתיות ובדיקות בצידי הדרכים. הבדיקות התקופתיות דורשות מבעלי כלי הרכב להגיע למכון הרישוי ולעבור בדיקות במרווח זמן קבוע. הדבר מאפשר לוודא כי כלי הרכב נמצאים במצב תקין. בדיקות בצידי הדרכים הן בדיקות פתע ובעיקר בדיקות טכניות. הן כוללות היבטים כמו בלמים, פליטות גזים ובדיקת המצב הכללי של כלי הרכב. שתי הבדיקות משלימות האחת את השנייה, ותורמות להתקדמות הבטיחות בעתיד, כאשר בנוסף, יסייעו להתמודד עם הפיתוחים הטכנולוגיים.

כלי הרכב החדשים מגיעים עם פיתוחים טכנולוגים חדשים ולכן נדרש להגדיל את היקף הבדיקות, כדי שיכללו גם את האחזקה של הטכנולוגיה, יחד עם הבדיקות המסורתיות לתקינות המערכות המכאניות.. מחקר שמומן על ידי מועצה האירופית הראה כי שיעורי הכשלים של מערכות אלקטרוניות דומים לאלו של המערכות המכאניות. כמו במערכות המכאניות, כך גם במערכות האלקטרוניות, הכשלים גדלים ככל שנוסעים יותר כמו גם ביחס לגיל הרכב. כדי להגדיל את הבטיחות, מציעים במועצה האירופית להעלות את התקנים, לשפר את הציוד ולהרחיב את היקף הבדיקות כך שיכילו בדיקות גם לטכנולוגיות החדשות.

אור ירוק: "תקינות כלי הרכב מהוה את אחד הדברים המרכזיים במאבק בתאונות דרכים. כלי רכב לא תקין עלול לסכן את נוסעיו ואת שאר משתמשי הדרך. כלי רכב לא תקין עלול שלא לתפקד כראוי בזמן תאונה, כאשר מופעלים עליו לחצים וכוחות חזקים. לכן, על המדינה להגביר את הפיקוח והאכיפה כנגד מוסכים פיראטיים, כאלה שאין להם אישור לפעול, אין להם את הידע והציוד הנדרשים. על המדינה להגדיל את מכסת הבדיקות לכלי רכב בצידי הדרכים, במיוחד לכלי רכב ציבוריים המסיעים נוסעים רבים".
אור ירוק בדיקות רכב תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד