י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

את מי הרגיז סרטון אנימציה על גיוס חרדים?

סרטון אנימציה שהופץ ברשת האינטרנט ממחיש את תהליך היציאה בשאלה במהלך השירות הצבאי • קטע בסרטון עורר את חמת מזכ"ל ארגון 'שלום עכשיו' - שדרש צנזור • צפו

צו גיוס, צילומסך
צו גיוס, צילומסך

סערה ברשת: סרטון אנימציה שיצר בחור בשם דוד, המציג מזווית אקטואלית את דבריו של הרב אליעזר מלמד, מרבני הציונות הדתית, - "כ-20% מבוגרי החינוך הדתי חוזרים בשאלה במהלך שירותם הצבאי" - הופץ באינטרנט ועורר את זעם אנשי שמאל, שדרשו את הסרתו המיידית.

בסרטון נראים בחורי ישיבה מובלים לגיוס, ובמהלך שירותם מאבדים את סממני הדת. אלא שבסרטון המקורי נראו גם פעילי שמאל קיצוני, שלצידם שלט של תנועת 'שלום עכשיו' - משליכים אבנים על חיילים.



בעקבות כך, פנה יריב אופנהיימר, מזכ"ל שלום עכשיו, ל'דוסים', אחד האתרים בהם הופץ הסרטון, ודרש את הסרת הסרטון. "לפני שאני פונה לעורכי דין", כתב, "אבקשכם להסיר מיד את הסרטון בו נראים אנשי שלום עכשיו משליכים אבנים על חיילי צה"ל".

אופנהיימר הוסיף: "מעולם לא הואשם או הורשע איש שלום עכשיו במעשה שכזה. להפך, אנשי שלום עכשיו בעבר ובהווה, מדור המייסדים ועד היום, משרתים שירות מלא בצה"ל ומתנגדים להפגנות אלימות. כאתר המתיימר לצאת כנגד הסתה ודה-לגיטימציה לציבור החרדי, ראוי שלא יעשה שימוש נלוז בשיטות אלה כלפי ציבורים אחרים. כאמור, הסרט מהווה הוצאת דיבה חמורה ובטרם יחל הליך משפטי, אני פונה אליכם בדרישה חד משמעית להסיר את הסרטון לאלתר".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אופנהיימר גם דרש את הורדת הסרטון באמצעות הטלפון, ובעקבות כך החליט יוצר הסרטון לצנזר את הקטע שעורר את כעסם של אנשי 'שלום עכשיו'.

ב'דוסים' אמרו בתגובה: "אנו אמנם רק אחד מדרכי ההפצה של הסרטון, אך שמחנו לראות את החשיפה והתהודה לה זוכים החומרים הנחשפים בפרויקט. אין בכוונתנו לפגוע חלילה בשמם הטוב ופעילותם של פעילי השלום למען חיילי צה"ל וארץ ישראל השלמה".

יוצר הסרטון: דוד, [email protected]
סרטון שלום עכשיו רשת דוסים צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד