כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

גל המעצרים נמשך: בכיר שלישי ב'אתרא קדישא' נחקר

אחרי יהושע אלטמן וחזקי קלמנוביץ', הגיע תורו של חיים טוסיג, מבכירי 'אתרא קדישא', שהסגיר את עצמו למשטרה ונחקר ארוכות • גם אשתו מבוקשת לחקירה

הפגנת קברים. צילום ארכיון: יעקב לדרמן
הפגנת קברים. צילום ארכיון: יעקב לדרמן

המרדף המשטרתי אחרי 'אתרא קדישא' נמשך: במהלך היום (ב) נעצר בבית שמש חיים טוסיג, בכיר בארגון לאחר שהסגיר את עצמו. גם אשתו של טוסיג זומנה לחקירה, אך היא טרם התייצבה.

בסביבתו של טויסיג אומרים הערב כי רעייתו לא תתייצב לחקירה אלא אם כן תקבל צו המחייב אותה.

בתוך כך, במאה שערים מתכננים הערב הפגנה גדולה נגד מעצרו של טויסיג. ביום שלישי תתקיים הפגנה של פעילי 'אתרא קדישא' מול בניין הקונסוליה הישראלית במנהטן.

לפני 6 ימים, לפנות בוקר, נעצרו בבית שמש חזקי קלמנוביץ', הידוע כאיש החזק בארגון ויד ימינו של יו"ר הארגון הגר"ד שמידל, ויהושע אלטמן, הנחשב לאחד המפקחים הידועים והבכירים בארגון. השניים נחשדו בניסיון של גניבת עצמות לפני כחודש מאתר ארכיאולוגי בבית שמש.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', עם מעצרם של קלמנוביץ' ואלטמן, הגיעה המשטרה גם לביתו של חיים טויסיג, אך הוא לא היה בבית. כאמור, היום הוא נעצר, והובל למגרש הרוסים - שם נחקר.

העצורים האחרים - יהושע אלטמן שוחרר לביתו לאחר מספר שעות בתנאים מגבילים. חזקי קלמנוביץ', שוחרר למעצר בית לאחר שלושה ימי מעצר, בערבות כספית עצמית של 50 אלף שקלים.

צוות בילוש של משטרת ירושלים הגיע אתמול (א) בצהריים לביתו של חזקי קלמנוביץ' בבית שמש, בכדי לוודא כי הוא אכן במעצר בית, כפי שהורה בית המשפט, וככל הנראה גם לערוך חיפוש בביתו. ב'אתרא קדישא' זועמים בעיקר על החלטת בית המשפט לפיה קלמנוביץ' הורחק למשך 60 יום מאתרים ארכיאולוגים.

מאז נעצרו בכירי הארגון, נערכו הפגנות מחאה בכיכר השבת, במהלכם נעצרו 8 מפגינים, אשר שוחררו כולם עד יום שישי. המשטרה מתכוונת להגיש כתבי אישום נגד חלקם.

דובר משטרת ירושלים, שמוליק בן רובי, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים', כי החשוד הסגיר את עצמו לחקירה, לאחר שאתמול ביקרו שוטרים בביתו, וזימנו אותו לחקירה. החשוד נחקר בשעה זו בחשד לגניבת עצמות לפני כחודש מאתר ארכיאולוגי בבית שמש.

עוד בנושא:
דרמה ב'אתרא קדישא' • שניים מבכירי הארגון נעצרו
מעצרו של קלמנוביץ' הוארך • "האגודה אשמה במעצרים"
הפגנה סוערת במאה שערים • שלושה נעצרו
חזקי קלמנוביץ', הבכיר מ'אתרא', שוחרר ממעצר
מאה שערים: לילה שלישי של הפגנות ומעצרים
שבת בלי שלום 2 • שלושה נעצרו בהפגנות השבת
מעצרים קלמנוביץ' מפגינים משטרה הסגרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד