ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בית המשפט העליון: לסגור תערוכת הגופות בתוך שבועיים

שופטי בית המשפט העליון הורו ליועץ המשפטי: להוביל לסגירת תערוכת הגופות המוצגת בתל-אביב או לנמק מדוע לא עשה זאת • הסיבה: פגיעה בכבוד המת

צילום: אתר התערוכה
צילום: אתר התערוכה

בדיון שהתקיים היום (ב) בבית המשפט העליון על עתירה נגד קיום תערוכת הגופות בתל-אביב, הכריע בית המשפט וקבע כי יש לסגור את התערוכה בתוך שבועיים. אם לא - ייאלץ היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטין לנמק מדוע לא הורה לבצע זאת מתוקף תפקידו.

הדיון נסוב סביב העתירה שהתמקדה בטענה כי התערוכה מהווה פגיעה בכבוד המת, ובעשותה שימוש בגופות וחלקי גופות שנלקחו ללא הסכמת הנפטרים או בני משפחותיהם.

הגופות המוצגות בתערוכה הגיעו מסין. תחקיר של רשת ABC קבע, כי מדובר בגופותיהם של אסירים שהועברו לבית חולים ממשלתי בסין ונמכרו לטובת התערוכה. תחקיר זה נעשה כאשר התערוכה הוצגה בארצות הברית, ובעקבותיו נאלצו מארגניה למחוק את ההגדרה שהגופות הן של מי שהסכימו לכך בטרם מותם.

עורך הדין דוד שונברג, שעתר נגד התערוכה טען לביזוי כבוד המת, ובמהלך הדיון התברר כי מתבצעת חקירה מקבילה מול רשויות המיסים, על מנת לבחון אם העברתן של הגופות לישראל לא בוצעה תוך מתן תצהיר כוזב באשר למקור הגופות.

בדיון, שהתקיים בפני השופטים ארבל, מלצר וסולברג טענו המארגנים כי לא ניתן לסגור את התערוכה בהתראה קצרה בשל התחייבויות קודמות. השופטים הכריעו כי יש לסגור את התערוכה בתוך שבועיים.

יצוין כי גם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, פנה אל היועץ המשפט בדרישה לסגור את התערוכה בשל העובדה שהיא מנוגדת לכאורה ללשון החוק המחייב קבורה של נפטר ארבעים ושמונה שעות לאחר הפטירה.
תערוכת הגופות בית המשפט יהודה ויינשטיין סין כבוד המת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד