כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המשקיע בערוץ המורשת: המיליארדר מיכאל מירילשווילי

המכרז לערוץ הייעודי למורשת ישראל נסגר בסוף השבוע כשרק קבוצה אחת ניגשה: המשקיע הוא יצחק מירילשווילי, בנו של איש העסקים הגיאורגי-יהודי מיכאיל מירילשווילי

מיכאיל מירילשווילי. צילום ארכיון
מיכאיל מירילשווילי. צילום ארכיון

המכרז לערוץ הייעודי למורשת ישראל נסגר בסוף השבוע, כשרק קבוצה אחת ניגשה למכרז ביום חמישי. המשקיע בקבוצה הוא איש העסקים יצחק מירילשווילי, בנו של איש העסקים הגיאורגי-יהודי, המיליארדר מיכאיל מירילשווילי, המקורב לחב"ד ברוסיה. כך מדווח העיתונאי נתי טוקר בדה מרקר.

מירילשווילי, מיליארדר שהתקרב ליהדות, נחשב לאחד התומכים הגדולים של פעילות שליחי חב"ד במדינות חבר העמים. הוא גם תורם לארגון זק"א.

את הקבוצה שהתמודדה על המכרז מוביל מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור לשעבר. הקבוצה גובשה לאחר איחוד בין קבוצה נוספת שהתכוונה לגשת במכרז בנפרד - קבוצת אורות, בניהול טל ברקאי.

בקבוצה דירקטורים ויועצים, בהם הרב יצחק דוד גרוסמן ממגדל העמק, שעומד בראש עמותת מגדל אור; המוסיקאי ואיש רשות השידור יהורם גאון; מנכ"ל ערוץ הספורט לשעבר אבי בר; ואיש ההון סיכון שלמה קאליש, חסיד חב"ד שמייעץ למירילשווילי. למכרז ייעץ גם העיתונאי שאול מייזליש. את הייעוץ המשפטי של הקבוצה מובילים עו"ד ד"ר יובל קרניאל ועו"ד איתי לשם ממשרד שבלת ושות'.

המכרז לערוץ, שיתבסס על הכנסות מפרסומות, יצא לדרך במארס והוא צפוי לעלות בעתיד גם על פלטפורמת עידן פלוס.

לפי תנאי המכרז, בשנתיים הראשונות ישדר הערוץ בימים א'-ה' 12 שעות רצופות ביממה, ובשנה השלישית יעלה ל-18 שעות ביממה. במועצה אומרים כי ההחלטה אם לשדר בשבתות ובחגי ישראל תהיה בידי בעל הרישיון.

מחויבויות התוכן של הערוץ להפקות מקומיות יכללו 3 מיליון שקל בשנה הראשונה, שיעלו בהדרגה עד 8 מיליון שקל בשנה הרביעית. כללי הרגולציה יחייבו את הערוץ להשקיע 10% מסך ההשקעה השנתית בתוכן להפקות מקומיות של דרמות או תעודה.
מיכאיל מירילשווילי ערוץ ייעודי מורשת ישראל מוטי שקלאר טלוויזיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד