ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

סוריה: הרגנו את מפוצצי בתי הכנסת באיסטנבול

שר ההסברה הסורי חשף: 4 טורקים שנידונו למאסר עולם על פיגועים שביצעו בשני בתי כנסת באיסטנבול - נהרגו בקרבות בחלב • האשים: "המוסד מבצע פיגועים בסוריה"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

שר ההסברה הסורי עומראן זועבי חשף אתמול כי ארבעה טורקים שנידונו למאסר עולם בשל מעורבתם בפיגוע בשני בתי כנסת באיסטנבול בשנת 2003 - נהרגו בחודש שעבר בקרבות בעיר חלב בסוריה.

"איך יכול להיות שארבעה פעילים של אל-קאעידה שפוצצו סניף בנק בריטי ושני בתי כנסת באיסטנבול נהרגים בקרבות עם כוחות הביטחון בחלב, אף שנידונו למאסר עולם?", תמה זועבי במהלך מסיבת העיתונאים.

זועבי הביא את סיפור הארבעה כהוכחה לטענות שלטונות דמשק כי טורקיה מספקת למורדים בסוריה לוחמים ופעילים של אל-קאעידה. הוא ציין עוד, כי עורך הדין הטורקי שנהרג בתחילת אוגוסט בשנה שעברה בעיר חלב היה בקשר עם אותם ארבעה. בטורקיה טרם התייחסו לטענות.

באוגוסט שעבר דיווחו כלי תקשורת ערביים וטורקיים, כי גופתו של עו"ד עות'מאן קראהאן נמצאה בחלב והתברר שהשתתף בלחימה נגד השלטון. קראהאן היה פרקליטם של המורשעים בפיצוץ שני בתי הכנסת ונחשד בעצמו בהשתייכות לארגון אל-קאעידה. בשנת 2006 הוא זוכה מחוסר ראיות. שנה לאחר מכן גזר בית משפט טורקי עונשי מאסר עולם על המעורבים בפיגועים בשני בתי כנסת, בשגרירות הבריטית ובסניף של בנק HSBC הבריטי, שבהם נהרגו 63 בני אדם ומאות נפצעו.

זועבי גם האשים את ישראל בפיגועים בסוריה. "לאופי הפיגועים במדינה יש סממנים של מעורבות מצד ארגוני ביון מערביים, לרבות המוסד", אמר.
סוריה איסטנבול פיגוע טרור שר ההסברה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד