כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אלון גל ואור ירוק למען משפחות נפגעי תאונות הדרכים

"אור ירוק", משרד הרווחה ואלון גל החלו בהפעלתה של תוכנית "בחזרה לחיים"- תוכנית אימון למשפחות נפגעי תאונות הדרכים המתבססת על יכולתם של מתנדבי "אור ירוק" השכולים להפוך את הכאב לכוח

אלון גל. צילום: פלאש90
אלון גל. צילום: פלאש90

עמותת "אור ירוק" ומשרד הרווחה חוברים ל"תות תקשורת ותוצאות", בבעלותו של אלון גל, בהפעלת תוכנית אימון ייחודית למשפחות נפגעי תאונות הדרכים. התוכנית "בחזרה לחיים", תעמיד לרשות בני המשפחות השכולות, את האפשרות להשתתף בתהליך אימון ייעודי, שיועבר במשותף ע"י מתנדבי "אור ירוק" ומאמנים בעלי ניסיון בהתמודדות עם שכול ואובדן, ובהובלתו של אלון גל.

מטרת התוכנית לסייע לבני המשפחות שאיבדו את יקירהם בתאונת דרכים לשפר את איכות חייהם שנפגעה , בצורה מיטבית, כחלק ממערך התמיכה לבני המשפחות השכולות. קבוצת האימון הראשונה, החלה את פעילותה לאחרונה במרכז הסיוע לנפגעי תאונות הדרכים של משרד הרווחה בכרמיאל, ובה לוקחים חלק כ 12 בני משפחות שכולות. מדובר בקבוצה ראשונה מבין מספר קבוצות שעתידות להפתח, בכל רחבי הארץ. משך התכנית כ 3 חודשים, הכוללת 12 מפגשים שבועיים.

השילוב, שבין ניסיונם המקצועי של מאמני "תות" ואנשי משרד הרווחה, לבין חוויותיהם האישיות של מתנדבי "אור ירוק", המתמודדים בעצמם עם אובדן ושכול בעקבות תאונת דרכים –עשוי לעזור לבני המשפחות השכולות ברכישת כלים להתמודדות עם השינוי, עם הסביבה החברתית והמעגלים הקרובים. כמו כן, לעזור ביצירת תקשורת איכותית משפחתית, בסיוע לחזרה למעגל התעסוקתי, בשמירה על הדימוי עצמי ושיפור התקשורת האישית.

שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק": "אור ירוק מלווה באופן עיקבי ושוטף את משפחות נפגעי תאונות הדרכים. כ 115 בני משפחות שכולות משתייכים כבר כיום למשפחת מתנדבי "אור ירוק" המונה כ 4500 מתנדבים פעילים. התוכנית "בחזרה לחיים", מתבססת על יכולתם של מתנדבי "אור ירוק" השכולים, להפוך את הכאב לכוח מתקן ועל רצונם לתמוך באחרים.

אלון גל, מנכ"ל תות תקשורת ותוצאות: "אובדן בן משפחה בתאונת דרכים הוא אובדן נוראי, חסר הצדקה ונטול כל גוון הירואי. מדובר במגיפה שהורגת אנשים ודורסת את חיי המשפחות שנשארות מאחור ועדיין ההתייחסות וההשקעה בצימצום מימדי המגיפה בטלים בשישים. החבירה ל"אור ירוק" ולמשרד הרווחה, במטרה לתמוך ולהעצים את בני המשפחות הכואבות קדושה בעיני. אלה גם סוכני השינוי שלאחר תהליך ותמיכה יכולים יכולים לעשות שינוי תודעתי אמיתי בתוך סביבתם ובחברה הישראלית בכלל".

נחום איצקוביץ' מנכ"ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים: משרד הרווחה מעניק סיוע לבני משפחה של קורבנות תאונות דרכים באמצעות שיתופי פעולה עם השלטון המקומי, "עמותת יד הנקטפים", משטרת התנועה, הרשות הלאומית למניעת תאונות והמחלקות לשירותים חברתיים. במסגרת זו הוקמו מרכזי סיוע איזוריים כדוגמת המרכז בכרמיאל שמעניק סיוע בתחום זה לתושבי הצפון. היחידה לאובדן פתאומי ושכול מפתחת ידע מקצועי שנועד לתת סיוע טוב יותר לבני המשפחות שחווים אובדן קשה ביותר וזאת גם תוך עידוד המשאבים האישיים, המשפחתיים והקהילתיים. המשרד רואה בפרויקט זה הרחבה חשובה של המערך הקיים שמביאה לביטוי שיתוף פעולה בין גורמים ציבוריים לגורמים קהילתיים תוך שיתוף בני המשפחות בתהליך קבלת ההחלטות.
אלון גל אור ירוק תאונות נפגעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד