כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

תאונה בחיידר: התגלגל במדרגות ונפגע בראשו

ילד נפל במדרגות תלמוד התורה 'אור מרדכי' בבני-ברק • הוא התגלגל ונפגע בראשו • הילד הובהל לבית החולים במצב בינוני • 'באיחוד הצלה' מלינים: "מד"א לא התייחס תחילה לקריאה"

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

ברחוב בן זומא בבני ברק, נפל ילד מגובה בתלמוד תורה 'אור מרדכי' ונפצע, חובשים מתנדבים של 'איחוד הצלה' מסניף בני ברק העניקו לו טיפול רפואי ראשוני.

איחוד הצלה מלינים כי במד"א לא התייחסו כלל לדיווח הרפואי הראשוני של חובש איחוד הצלה, ובכך היו יכולים לגרום להחמרת מצבו הרפואי.

בשעה 17:16 התקבלה במוקד איחוד הצלה 1221 קריאה על ילד שנפל מגובה ברחוב בן זומה בבני ברק. המוקד הזניק למקום כוננים של הארגון ואמבולנס מד"א במקביל. אחרי דקה וחצי הגיע למקום חובש של איחוד הצלה שדיווח בקשר כי הילד עם חשד לפגיעת ראש ומעורפל הכרה, ומדובר במקרה המצריך טיפול ניידת טיפול נמרץ. מוקד איחוד הצלה צלצל שוב למוקד מד"א וביקש ניידת טיפול נמרץ.

לדברי חובש איחוד הצלה, לאחר 15 דקות הגיע למקום אמבולנס רגיל עם פרמדיקית נהגת, ו-3 מתנדבי נוער. "הנהגת לא הבינה מה קורה, ואמרה שמדובר במקרה נט"ן, והיא לא יודעת למה הזעיקו אותה ועוד לא בנסיעה דחופה. בסופו של דבר האמבולנס פינה את הילד לבית החולים תל השומר.

יהודה שטיינהרטר, חובש מתנדב של 'איחוד הצלה' מסניף בני ברק סיפר בשיחה ל'בחדרי חרדים' "הגעתי למקום תוך כדקה וחצי וגיליתי ילד שרוע על הרצפה עם פגיעת ראש ומעורפל הכרה שנפל במדרגות במהלך משחק. תוך כדי הטיפול, אני וחובשים נוספים שוחחנו עמו על מנת שלא יאבד את הכרתו לגמרי, אך למרות מצבו הקשה רק אחרי דקות ארוכות הגיע אמבולנס והילד פונה לבית החולים במצב בינוני".

ממד"א נמסר בתגובה: "מבדיקת מערכות השליטה והבקרה של מד"א עולה כי אמבולנס של מד"א שהוזנק הגיע למקום בתוך 11 דקות מרגע קבלת הקריאה. הצוות העניק לילד טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים תל השומר במצב קל עד בינוני כשהוא בהכרה מלאה ובמצב יציב. אנו שבים ומזכירים לציבור כי בכל מקרה חירום יש לפנות ישירות למוקד החרום 101 של מד"א כדי להימנע מבזבוז זמן יקר".
תלמוד תורה בית החולים נפצע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד