כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אומן: אינטרסנטים ניסו למנוע פתיחת המרפאה

8 שנים לאחר שהוקמה המרפאה באומן, מד"א פרסם כי ידאג לרבבות המתפללים בראש השנה - והתרומות נפגעו משמעותית • גם מנכ"ל מרכז ברסלב - הוטעה • ואז יצאה הבהרה

אמבולנס באומן. צילום: זק"א
אמבולנס באומן. צילום: זק"א



עברו 8 שנים מאז הוקמה לראשונה מרפאה באומן בימי ראש השנה, המעניקה מענה רפואי לרבבות המתפללים העושים את יום הדין בציון רבי נחמן מברסלב.

מי שיזם והקים את המרפאה הוא נחמן קליין, שדאג באופן אישי לתרומות והסתייע בארגונים 'הצלה ישראל', 'איחוד הצלה' ו'זק"א'.

השנה הסתמנו קשיים בגיוס המימון והיה נראה כי לא תופעל מרפאה. מאידך, היה מי שפרסם כי ארגון מגן-דוד-אדום יאבטח את רבבות העולים לאומן בראש השנה.

ר' נחמן קליין אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי הפרסום של מד"א גרם לירידה משמעותית בתרומות. "עד לפני שבוע עדיין לא היה ברור איך אנחנו הולכים להקים את המרפאה, אך הפרסום של מד"א בעיתונות החרדית כי הם אלה שיאבטחו את העולים לאומן בראש השנה, גרם לירידה משמעותית בתרומות.

"המרפאה שלנו עומדת בסטנדרטים גבוהים ביותר. בכל שנה אני מביא רופאים בכירים בתחומים שונים, העומדים בכל תקן מקצועי, כך שאוכל לתת מענה בכל תחום רפואי. העלויות מסמכמות בכמאה אלף דולר, סכום אותו אני מגייס בכל שנה בקשיים מרובים, ולצערי אף נותרתי עם חובות גדולים בעקבות כך.

"עם הפרסום של מד"א בשנה שעברה, הייתה ירידה בתרומות, אך השנה עם הפרסום כי מד"א יאבטח את כל העולים לאומן. התורמים אמרו לי כי יש ארגון גדול הדואג לכך, ואין צורך במרפאה נוספת. ההסברים כי מד"א אינם מקימים מרפאה, וכי הם רק מביאים צוות רפואי מצוצמם, לא עזרו לי, וכך השנה היה נראה כי לראשונה ב-8 שנים האחרונות, לא תוקם מרפאה".

עוד אומר קליין, כי השנה התערב גורם אינטרסנטי שגרם לכך ששמעון בוסקילה, מנכ"ל מרכז ברסלב העולמי, יבטח בכך שמד"א יספק את כל הצרכים הרפואיים לטובת העולים לאומן, מה שהתברר בהמשך כשקר גמור.

במכתב ששלח דודי עבאדי, מתאם מטעם מד"א, לצלב האדום, נכתב כי מד"א הינו אורח באוקראינה, ופועל בהתאם לחוק המקומי והסכמי השת"פ עם הצלב האדום המקומי ואוקראינה, מה שאומר כי מד"א רק יסייעו בפינוי הנפגעים במקרה של אירוע המוני, אך לא יטפלו בשטח במקרים רפואיים.

בשיחה עם גורם בכיר במד"א נמסר כי ארגון מגן דוד אדום מצידו החליט להמשיך כפי שנהגו בשנה שעברה, להביא למקום צוות רפואי מצומצם, אשר יסייע לצוותי הרפואה האוקראינים במקרה של אירוע רב נפגעים, אך לא יקימו מרפאה רפואית באומן, בניגוד להודעה שפורסמה בבשבוע האחרון בעיתונות החרדית הכתובה.

נמצא פיתרון

אמש בשעות הלילה המאוחרות, לאחר שמרכז ברסלב העולמי עמל קשות, נמצא פתרון למימון והפעלת המערך הרפואי.

ביזמתו ובהשתדלותו של ר' שמעון בסקילה, מנכ"ל 'מרכז ברסלב העולמי' והעסקן ר' חיים שפירא, יתקיים שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין שני הארגונים זק"א ואיחוד הצלה שיפעילו באומן מרפאה משוכללת שהוקמה בסמוך לציון, במתכונת בית חולים שדה, שתופעל על ידי רופאים מומחים, פראמדיקים וחובשים מתנדבים של 'איחוד הצלה' וזק"א.

המרפאה משתרעת על פני קומה שלמה ברחבת ה'קלויז' והיא תופעל כבכל שנה על ידי ראש סניף 'איחוד הצלה' גליל, ר' נחמן קליין, ותאוייש בידי צוות של עשרות רופאים, פרמדיקים, חובשים ו'אחים' המתנדבים באיחוד הצלה ובזק"א. המרפאה כוללת חדר מיון קדמי, מיטות אשפוז, ציוד כירוגי מתקדם ותרופות לכל סוגי המחלות ל"ע, ותספק מגוון טיפולים לכל הבעיות, ממקרים קלים הדורשים טיפול תרופתי וכדומה ועד פציעות חמורות וטיפולים פסיכיאטריים.

לצד המרפאה יפעל חפ"ק מרכזי, בפיקודו של מפקד צוות זק"א אומן ר' שמעון גרוסמן, שיזניק את עשרות חובשי זק"א ואיחוד הצלה למקרי החירום השונים. המתנדבים, על ציודם, יפרסו ברחבי המתחם במשך כל ימי שהות הציבור מסביב לשעון, על מנת לתת את המענה הטוב ביותר במהירות המרבית. המרפאה תופעל ברציפות מערב שבת פרשת ניצבים ועד למוצאי צום גדליה.

בזק"א ובאיחוד הצלה מזכירים לציבור הנוסעים לאומן לדאוג לביטוח רפואי הולם אצל סוכני הנסיעות, על מנת למנוע עגמת נפש מרובה. בשנים עברו אף נזקקו מספר מתפללים לטיפול רפואי בבתי חולים מקומיים ולהטסה ארצה, כאשר בחלק מן המקרים הם לא היו מבוטחים כראוי ועלויות הטיפול הוטלו עליהם. בנוסף מזכירים בארגונים לציבור הנוסעים הנוטלים תרופות בדרך קבע שלא לשכוח להביא עמם את התרופות.

כתבה שפורסמה בסופ"ש על כך שמד"א יאבטח באומן

מכתב מד"א המבהיר כי לא יספק שירותי רפואה באומן

אומן מדא נחמן קליין הצלב האדום ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד