כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מישל אובמה הפצירה: "תנו צ'אנס נוסף לבעלי"

תשעה שבועות לבחירות לנשיאות ארה"ב • הגברת הראשונה נאמה על הילדות הקשה, על הרכב המיושן בו נהג בעלה - וגם הודתה: "היו לי חששות לגבי המסע הזה"

פעם נוספת? הנשיא אובמה. צילום ארכיון
פעם נוספת? הנשיא אובמה. צילום ארכיון



שבוע לאחר שנפתחה ועידת הרפובליקנים ותשעה שבועות לפני הבחירות לנשיאות, עלתה הגברת הראשונה בארה"ב, מישל אובמה, לנאום חייה, שבו הפצירה בקהל האמריקני לתת לבעלה, ברק חוסין, צ'אנס נוסף.

"אנחנו חייבים לעבוד בכל הכוח, כמו שמעולם לא עשינו, להתאחד ולעמוד יחדיו למען בעלי שימשיך להוביל את מדינתנו קדימה.

"במשך השנים האחרונות הייתה לי הזכות לצפות במאחורי הקלעים של המדינה", סיפרה. "זכיתי לראות את הדברים הטובים ביותר ברוח האמריקאית. ראיתי את הערכים והנתינה בקרב האזרחים. כל יום אנשים היוו השראה עבורי, הזכירו לי כמה אנחנו מבורכים לחיות במדינה הנהדרת בעולם".

"היו לי חששות לגבי המסע הזה", הודתה, "אבל האמנתי וידעתי שבעלי יהיה נשיא מופלא.

לדבריה, הנשיא האמריקאי נשאר כפי שהיה. "עבורי הוא עדיין הבחור שאסף אותי עם רכב מיושן, הבחור שסיפר לי על משפחתו ואז הבנתי שהערכים שלו הם אותם הערכים כמו שלי. ברק ואני גדלנו במשפחות שלא היה להם דברים חומריים להציע לנו, אבל הם העניקו לנו אהבה ללא גבולות".

"אבא שלי נאלץ להיאבק בכל יום, אבל כל בוקר הוא התעורר עם חיוך", סיפרה על ילדותה. "וכשהכרתי את ברק הבנתי שהוא בא מהמקום ממנו אני הגעתי. אמא שלו נלחמה לשלם את החשבונות ונזקקה לעזרה. היא עבדה בבנק ובמשך שנים יום אחרי יום היא רצה כדי לתפוס את האוטובוס ולהגיע לעבודה לפני כולם, מבלי להתלונן.

"כמו כל המשפחות האמריקאיות המשפחות שלנו לא ביקשו יותר מדי. הם האמינו בחלום האמריקאי – גם אם אתה לא מתחיל עם הרבה נכסים, אתה יכול ליצור לעצמך חיים טובים יותר וכך גם לילדיך. כך גדלנו ואנחנו לקחנו מהם דוגמה.

"היום, אחרי כל כך הרבה מאבקים וניצחונות ורגעים שבחנו את בעלי בדרכים שלא יכולתי אפילו לדמיין, ראיתי ממקור ראשון שלהיות נשיא לא משנה אותך – אלא חושף את מי שאתה".

אהדה גוברת

הוועידה נערכה בצפון-קרוליינה, שהייתה מאז ומתמיד מעוז הרפובליקנים, אך אובמה ניצח בה בבחירות 2008. בליל חמישי מצפים הדמוקרטים למלא את 75 אלף מושבי האיצטדיון שבו יישא את נאומו הנשיא המכהן.

את נאומה של מישל אובמה קטעו שוב ושוב מחיאות כפיים סוערות שבאו מהקהל. ככה זה כשאשת הנשיא זוכה לשיעורי אהדה גדולים בהרבה מאלו של הנשיא עצמו בשל המאבק שניהלה נגד תופעת השמנת יתר בקרב הדור הצעיר.

במהלך הערב נאם גם הכוכב העולה במפלגה הדמוקרטית, ראש העיר הלטיני סן אנטוניו חוליאן קסטרו, שתקף את המועמד הרפובליקני מיט רומני ואמר: "מיט רומנטי פשוט לא קולט את המשבר הכלכלי בארה"ב, אבל ברק אובמה כן".
מישל אובמה נשיא ארה''ב בחירות אנטוניו קסטרו דמוקרטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד